Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet kjøper Netfonds - Hvordan påvirker det kundene og markedet?

Det er nesten sprøtt hvordan markedets tydligvis klart mest stabile nettmegler er den som har blitt lagt ned.

4 Likes

Nå viser «markedsoversikt» hos meg at OSEBX er ned 20% i dag til 670 punkter.
Dette er helt sykt.
Ja, har tatt skjermbilde :smiley:

2 Likes

3 Likes

er nordnet ikke interessert i nye kunder? har sendt dem 2 mail forrige uke. ingen svar…

2 Likes

Nå får jeg ikke engang logget inn #»#%#
En komplett skandale hele greiene.
Inngangsverdier har de ennå ikke fått på plass heller, etter 3 mnd ??!!

1 Like

Inngangsverdiene er OK hos meg ( men det er fordi jeg fikset det selv :stuck_out_tongue_winking_eye: )

Fikk beskjed om at Shareville var nede for vedlikeholdsarbeid. Klokken 10.30. På en mandagsmorgen. Godt å se at det finnes folk som tar dårligere avgjørelser enn en selv om ikke annet.

Trader ikke, så har ikke behov for at alt er helt up-to-date til enhver tid. Grafer interesserer meg veldig lite. Men jeg forventer virkelig at de nærmer seg 100% oppetid når Oslo Børs er åpen. Og der syns jeg de har slitt en del i år.

2 Likes

Hei, jeg vil gjerne ha noen til å sette ord på overgangen fra Netfonds til Nordnet, og beskrive de eventuelle manglene dere har opplevd, til en artikkel jeg skriver i Dine Penger.

Ta gjerne kontakt på hans.jordheim(at)e24.no hvis du føler deg kallet.

7 Likes

Herregud jeg savner netfonds, nordnet er treigt ,keitite og uoversiktelig!

3 Likes

jepp, det er faktisk ekstremt ille. netfonds var slik det skal være. full oversikt til enhver tid. Nordnet er faen meg helt ubrukelig. Har fortsatt ikke blitt vant til det…

2 Likes

Har dere ennå ikke flyttet ???

Det eneste som virker er at alle flytter, og ikke returnere før netfonds løsning er oppe å gå !

2 Likes

har konto hos Pareto og, men må jo utnytte 1kr kurtasjeprisen så lenge jeg kan :slight_smile:

2 Likes

Nordnet nede igjen…

1 Like

funker helt fint

nå ja. Var nede i 5min

1 Like

Det er ingen hemmelighet at jeg ønsker meg valutakonto implementert på aksjesparekontoer og investeringskonto zero hos Nordnet

Jeg legger merke til at mange her kommenterer angående viktige ting som belåning etc, imens mange også bruker mye tid på å irritere seg over “kosmetiske” feil eller mangler ved Nordnet.
Viktigere ville jeg si det er med de tjenestene som ikke er øyeblikkelig synlige eller åpenbare for, som et eksternt tilgjengelig API, og f.eks aksjehistorikk, som Netfonds frigjorde for alle.
Teknisk analyse som den foreligger hos Nordnet er mer eller mindre verdiløs for meg, og jeg våger å tro at vi er mange som også driver med statistisk analyse som grunnlag for våre investeringer. Å bli avspist med noen få års aksje-historikk med Date, Close og Turnover er rett og slett helt vanvittig. Det er jo som de sier en “Deal - Breaker” i forhold til Netfonds tjenester. Jeg har tatt mine forhåndsregler, i og med at vi visste når dette kom til å skje - Men det hadde vært unødvendig å bli sittende å programmere unødvendige løsninger privat, på grunn av at Nordnet rett og slett ikke gidder å koste på seg disse tjenestene lengre…

4 Likes

Nordnet virker ikke klar til å håndtere sammenslåingen. Det har tatt snart 2 uker å bli kunde. Masse frem og tilbake, masse ringing og fortsatt har de ikke klart å opprette kundeforhold. De har vært lite på og under forventet serviceinnstilt :-1:

I min frustrasjon kontaktet jeg Pareto Sec og med ett utfylt skjema, en telefonsamtale og en ventedag så var kundeforholdet på plass! :+1:

5 Likes

Ikke glem at Nordnet er blitt ett dårligere produkt for de som var kunder der opprinnelig også. Må ikke bare fokusere på de som kom over fra Netfonds.

Jeg gikk fra Netfonds i sin tid pga tilbudet om WinTrade, men det tok de vekk dessverre.
Nå når ny layout er på plass har de jaggu ikke giddet å legge inn en plass hvor volum vises når man er inne på enkeltaksjer.
Har meldt inn men hører selvfølgelig ikke noe.

Kunne godt byttet til noe annet men det er ikke noe som ser ut til å være verken bedre eller dårligere. Nå er alle like simple når det gjelder tilbudet til hobbyinvestorer og private.

Ser det finnes mange gode løsninger i andre land, men hvem gidder å kjøre sine handler via India :grin:

6 Likes

Det er vel det som er sprøtt, og ikke noe jeg var klar over, at netfonds.no faktisk hadde sin egen nisje. Tenkte at mange av featurene var helt mainstream.

5 Likes