Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet kjøper Netfonds - Hvordan påvirker det kundene og markedet?

Det støttes. Bare gjøre det forskjellig nok til å unngå plagiat.
Legge det tilgjenglig for insiders.
Endre insider medlemskap kostnad til 50kr for å være billigere enn de 100kr meglere tar for deres betalingløsninger

@pdx nordnet sin hostile takeover av netfonds kan være din mulighet til å få en hel haug av betalene medlemmer om du tetter produktgapet som nå er i småinvestormatkedet

4 Likes

Jeg er redd for at de rullerende kostnadene for tilgang til dataene er det som ville gjort det umulig å ta over netfonds sin løsning, selv om jeg har vært inne på tanken.

Det koster 165 000 i året å få distribuere sanntidskurser fra oslo børs + 100kr per bruker per måned for full ordredybde :sob:

6 Likes

Netfonds sin webløsning som hegnar abonnerte på var ikke sanntid.
det var 15 min forsinka. Maaaange som brukte det for det.

“Alle” har jo sanntid hos meglern sin tilnærmet gratis uten ordedybde.
Det er ikke sanntid for handel som er gapet i markedet.
Det er en god markedsoversikt hvor man gjør enkle analyser selv og ser hvordan det går ila dagen. Pluss link til nyheter for aksjene. Gjør ikke så mye om data er 15 min forsinka. mens nyhetene kunne jo vært greit å få med en gang om mulig.

Men den ordredybde prisen dreper jo alle muligheter.
Hvordan kunne netfonds betale det for alle brukere som så på det?
vanskelig å vite hva som skjer om du bare har 1-5 nivåer på ordredyben.

Før jævla Børsen og EU føkka opp Tick Sizene var 5 nivåer ofte greit. Nå må man ha hele smæla for å se hva som skjer

5 Likes

Jeg skal spørre børsen, men jeg regner de har fått en god deal på et eller annet tidspunkt :smile: mulig de kunne forsvare å gi det bort gratis fordi en andel endte opp med å bli kunder. De betalte sannsynligvis ikke 100kr per besøkende til siden :joy:

5 Likes

sparebanken sine sider er det nærmeste eg har sett netfonds.

5 linje ordre for 135kr mener eg. Hvertfall bedre enn NN, men ikke noen primtrader.

Men nå når eg kun har pcib/pho så blåser eg i det. Klarer meg faktisk med årsoppdatering :wink:

2 Likes

Hvilke erfaringer har folk som Private Banking kunde hos Nordnet?

Tidligere betalte jeg til Netfonds sanntid på Oslo Børs med dybder for profesjonelle kr. 480, - pr. måned, men nå har jeg kun 5 dybder og hva det koster vet jeg ikke. Alle mine handler er satt til 0 kr i innkjøp og det blir litt styr å ordne opp i det. Jeg fikk forresten melding fra Netfonds om ny betaling, men så fikk jeg en melding om at det var feil. Tragisk utvikling på min hobby.

1 Like

Det er rart å tenke på at teknologien blir stadig bedre, men plutselig blir du sendt 20 år tilbake i tid og mørket. Nordnet bør kjøpe sidene til Netfonds, hvis ikke så rømmer jeg til et sted der jeg ser lyset.

7 Likes

Noen som vet om det er mulig å kjøpe/overta rettigheter for bruk av Netfonds-sidene? Eller har Nordnet kjøpt og skrotet dem allerede?
Det er i alle fall en totalt håpløs løsning Nordnet nå leverer, og konsesus her på forumet er at Nordnet-løsningen ikke er et alternativ.

1 Like

Nordnet eier rettigheter til primetrader. Og de har valgt å skrote det og bare benytter seg av kundedatabasen. Mange udugelige programmeringskokker har nå laget mye søl.
Nordnet er helt avhhengig av tredjeparts Infront som er fordyrende for oss kunder og rekker ikke opp til primetrader standarden.
Velkommen til baklengs Norge.

4 Likes

Det er jo en ufattelig og ubrukelig beslutning - i alle fall om fornøyde kunder er målet…

Men de ønsker jo tilbakemeldinger på ny løsning, så kanskje vi alle bør sende regelmessige meldinger om at gamle Netfondsløsningen er bedre enn alt i nye løsningen, bortsett fra ny lay-out…:nauseated_face::face_vomiting:

3 Likes

Layouten hos nordnett er jo rimelig elendig. Til og med netfonds sin hack for mobiltilpassning gir bedre oversikt.

2 Likes

Helt enig - var ment ironisk som at det eneste som er bedre er at den er ny - og det kan ikke sies om Netfondsløsningen…

3 Likes

Den gamle Nordnet layouten var bra. Den nye er elendig. Men Netfonds sin er den absolutt beste selv om kursene er 15 min forsinket. Handelslogg, ordredybder, teknisk analyse og oversikt over selskapene er bedre der.

4 Likes

Japp.
jeg har sendt mine tilbakemeldinger til Nordnet om at Nordnetplatformen bør skrotes som markedsoversikt og at de bør gi kundene Netfonds sin markedsoversikt.
Så kan Nordnetkundene fortsette å handle på driten til Nordnet, men bruke Netfonds sin markedsoversikt, bare nå med nordnetlogo

vil oppfordre andre til å sende klager og oppfordringer til nordnet.
Som sagt. Når noen fucker med meg på den måten er jeg villig til å betale dobbelt til en konkurrent bare for å demonstrere FU til pakket.

4 Likes

Er det ikke bare å bytte til en annen megler? Gamle Netfonds kommer neppe tilbake med det først.

1 Like

Mener og det er bare å bytte.

Det som var kommer ikke tilbake, og hvem vil støtte de med kurtasje.

1 Like

Men hva er alternativene ? Jeg bruker 2 meglere ( Netfonds/Nordnet og pareto ). Hvis man ser på stabilitet så var netfonds på et helt annet nivå enn f.eks pareto.

2 Likes

Har du Investeringskonto Zero kan aksjene dine bli lånt ut!!
Det vil sei viss du ikkje reservere deg kan aksjene bli lånt ut til eks shorting.

Anbefaler alle som har Investeringskonto Zero og ikkje ønsker at aksjene skal bli lånt ut til eks shorting, reserver deg!

Hugs å klikk

2 Likes

Hvilke tjeneste bruker du for å hente data for grafene dine? Er disse 15 min delayed og gratis?