Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet, Norne, Pareto, DNB eller andre?

Jeg fulgte med på lasset fra Netfonds til Nordnet for noen år siden. Har også brukt Pareto.
Var lenge fornøyd med Pareto, men følte etterhvert at de dabbet av på service for investorer på min størrelse. (kanskje personell utskiftninger?) Så det ble etterhvert bare Nordnet.
Er ikke veldig fornøyd, og er åpen for å forsøke noe annet.
Er her noen som bruker f.eks. Norne og vil dele sine erfaringer? Eller andre?

Hva trenger du hos en megler? Handler du ofte? Hvilke markeder? Ringer du meglerbord?

Det er stor forskjell på rett tjeneste for noen som skal sette sparepengene på ASK en gang i måneden, og noen som skal day-trade råvarer.

Hvis du spør meg, så har jeg pensjonssparing i fond og aksjer på forskjellige typer kontoer.
Er ikke daytrader, men ganske langsiktig. Periodevis handler jeg aksjer.
Nei, jeg ringer ikke meglerbord. Men sender fra tid til annen spørsmål til support. Har ikke vært begeistret for den responsen jeg har fått hos Nordnet.

Ingen som ønsker å dele erfaringer?

Jeg er litt i samme gate som deg, så jeg er mest nysgjerrig på svarene du får :smiley:

Jeg har handelsbanken. Dokk kun som vanlig bankkunde (middels innetekt, ikke noe gjeld). Til tross at jeg er en liten kunde får jeg bra service de ganger jeg trenger det (startet firma en gang, gikk tom før penger i Sveitz (løstes med et enkelt telefonsamtale til mitt lokale HB-kontor)).
Jeg bruker dokk nordnet før aksjehandel ettersome jeg liker deres teknisk løsning på Nettet bedre.

Det blir ofte helt annet da man har +5-10M på kontot. Men jeg liker bedre banker som gir god sevice også åt vanlig folk. Føles liksom mer seriøst. Hade Handelsbanken i Sverige også, bra service der og.

1 Like

Har prøvd flere plattformer, egentlig fortsatt tilgode å finne en som jeg liker veldig godt sett opp mot prisen man betaler, samt oppetid og kundeservice.
Har brukt Nordea, Nordnet og DNB, pt bruker jeg sbm1 som er virkelig svak ift spesielt pris og respons ved problemer.

Det spennende i 2023 er at jeg tror vi får mulighet til å prøve Huddlestock Trader gjennom en eller flere norske aktører.
Det kan bli fryktelig spennende.

2 Likes

Har også handelsbanken (kunde i Norge og Sverige) + Avanza i sverige.

1 Like

Nordnet. Ser ikke noe poeng med noe annet.
Pareto sikkert bra for service

1 Like