Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Hydro (NHY)

Jeg vil ikke kalle meg en tekniker, det er sjelden jeg tegner streker. Som regel ser jeg bare på formasjoner og volum, samt brudd opp/ned fra tidligere topp-/bunnivåer. Når det er sagt, ser ikke dette latterlig bull ut? Ønsker å høre hva dere teknikere mener @Savepig @anon80503862 @Aksjesnila

Edit: Jeg har ingen posisjon, hverken den ene eller den andre veien.

Edit 2: Bør opp og teste 80kr, mener jeg.

2 Likes

Jeg liker alltid å se et brudd over den tidligere toppen helt til venstre, og ikke minst en retest :slight_smile:

Et tradingview-tips hvis du ikke har flere indikatorer du kan skru på: det finnes kombo-indikatorer som gir både 50 og 200 dagers snitt på en gang, da får du et litt mer tydelig chart

2 Likes

Takk for tipset, fant en kombo nå som fungerer utmerket :ok_hand:t2:

1 Like

Alcoa over dammen får brøyte banen til hydro :slight_smile:

1 Like

Er nok litt drøyt å kalle meg tekniker, men takk for tilliten :slight_smile: Jeg synes ikke dagchartet gir meg særlig klare holdepunkter. Enig i at det kan se bull ut HVIS kursen bryter over 72,8. Inntil det får jeg imidlertid litt toppish fornemmelse av å se på ukeschartet over lang tid tilbake:

Ville blitt veldig skeptisk hvis kursen danner en lower high nå.

2 Likes

Alcoa drar på iiallefall, får vi se Hydro i ATH iår? Særlig om strømprisen går ned :slight_smile:

2 Likes

image

Åpne linken i incognito så får du tilgang :slight_smile:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-11-21/the-5-billion-hoard-of-metal-the-world-wants-but-can-t-have

4 Likes

Rentefastsettelse

Norsk Hydro: Strømbrudd på Albras fører til at 25 prosent av kapasiteten stenges

Strømbrudd hos Norsk Hydro: – Å starte opp igjen tar noen måneder

.,…25% krakk på mandag? :thinking:

Kan jeg ikke tenke meg. Hydro har avbruddsforsikring +10% og et midlertidig overskudd på alumina kan selges internasjonalt til gode priser, så et resultat kan gjerne bli kursøkning.

1 Like

Det er utrolig dårlig nytt i dagens marked. LME OG premium på skyhøye nivåer. Måneder på redusert kapasitet betyr store tapte inntekter på kort sikt, MEN, med stadig lavere alu lagte rundt om, vil jo dette føre til enda høyere priser på litt lengre sikt.

Om ikke markedet roer seg da.

Norsk Hydro: Oppdatering - Strømbrudd ved Albras fører til at 25 prosent av kapasiteten stenges ned

Norsk Hydro: Rekordresultater i fjerde kvartal og for året 2021

Norsk Hydro: Record results in Q4 and full year 2021

Norsk Hydro: Key information related to proposed cash dividend

Sterke tall fra Norsk Hydro også i fjerde kvartal

Hydro ned, alt av grønne aksjer opp? Om jeg husker riktig er fortsatt inflasjon økende og renten tikker opp, i de grønne investeringene er aluminium en viktig brikke fortsatt. :thinking:

Hydro spinner vel ut noe fra den grønne porteføljen straks :crossed_fingers: