Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Hydro (NHY)

Strømbrudd hos Norsk Hydro: – Å starte opp igjen tar noen måneder

.,…25% krakk på mandag? :thinking:

Kan jeg ikke tenke meg. Hydro har avbruddsforsikring +10% og et midlertidig overskudd på alumina kan selges internasjonalt til gode priser, så et resultat kan gjerne bli kursøkning.

1 Like

Det er utrolig dårlig nytt i dagens marked. LME OG premium på skyhøye nivåer. Måneder på redusert kapasitet betyr store tapte inntekter på kort sikt, MEN, med stadig lavere alu lagte rundt om, vil jo dette føre til enda høyere priser på litt lengre sikt.

Om ikke markedet roer seg da.

Norsk Hydro: Oppdatering - Strømbrudd ved Albras fører til at 25 prosent av kapasiteten stenges ned

Norsk Hydro: Rekordresultater i fjerde kvartal og for året 2021

Norsk Hydro: Record results in Q4 and full year 2021

Norsk Hydro: Key information related to proposed cash dividend

Sterke tall fra Norsk Hydro også i fjerde kvartal

Hydro ned, alt av grønne aksjer opp? Om jeg husker riktig er fortsatt inflasjon økende og renten tikker opp, i de grønne investeringene er aluminium en viktig brikke fortsatt. :thinking:

Hydro spinner vel ut noe fra den grønne porteføljen straks :crossed_fingers:

Du har rett. Men mens alle grønne aksjer har blitt gruset det siste året har nhy gått i taket. Liten pust i bakken må være lov.

Energipriser er et problem når du lager aluminium.

Hydro har handla mye energi long term, og driver jo også litt med det selv.

LME alu pris var over 3600 her om dagen og ned mot 3200. Der har endel å si.

1 Like

Bra at de har 10 års fastpriskontrakter, usikker på hvor mye som er avhengig av gas/kull/fyringsolje :thinking: + de er Norges 3 største energiprodusent.

2 Likes

I tillegg handler Hydro mye ingot fra RUSAL. De har sikret leveranser et stykke in i Q2, men det kan jo potensielt bli et kortsiktig problem, men en langsiktig gull(alu)gruve.

Norsk Hydro: Primary insiders have been allocated shares under the Long Term Incentive program

Norsk Hydro: Valg av ansattrepresentanter til styret

Norsk Hydro: Notice of Annual General Meeting 2022

Norsk Hydro: Innkalling til årlig generalforsamling 2022

Første spadetak for Hydro-milliardanlegg i USA