Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Hydro (NHY)

Nhy kan vel snart selge strømmen de har kjøpt i Norge til fastpris i stedet for å lage aluminium.

1 Like

Norsk Hydro: Tredje kvartal 2021 - Rekordresultater, forbedringsmålet for 2021 nådd

Norsk Hydro: Third quarter 2021 - Records results, 2021 improvement target delivered

Hydro leverer et resultat etter skatt på én milliard kroner i tredje kvartal, fra minus 222 mill. på samme tid i fjor

Sterkere fra Hydro etter prishopp

Hydro-sjefen om råvareboomen: – Det har vært ekstremt

Spennende utspill fra næringsministeren om at han vil at staten skal starte sitt eget hydrogenselskap:

Staten eier allerede over 40% av Norsk Hydro gjennom posten til Nærings- og fiskeridepartementet + Folketrygdfondet.
Og Norsk Hydro har jo konkrete planer om å utfisjonere et nytt hydrogenselskap poå børs i Hydro Havrand.

Regner med dette utspillet ikke går upåaktet hen fra ledelsen i Norsk Hydro, og kanskje kan det få fart på planene om å sette Hydro Havrand ut i livet.
Da vil staten gjennom nåværende eierskap få tildelt 40,x% eierandel i det nye hydrogenselskapet og de kan kjøpe seg ytterligere opp om de ønsker det.
Samtidig får de kanongod kompetanse og en sterk støttespiller/driver i selskapet i Hydro-teamet.

Blir veldig spennende å se hva som skjer framover her!
Staten har neppe bruk for mange hydrogenselskap, så om de ikke vil satse på Hydro Havrand så kommer de antagelig til å selge seg ut for heller å satse på sitt eget selskap.
Kanskje kan vi få noen teasere på kapitalmarkedsdagen til Hydro. Når er den?

1 Like

Kanskje de kan kjøre ett samarbeid med Røkke og delt eierskap i en stor nysatsing :slight_smile:

Aker Kværner Holding versjon 2 ?

Norsk Hydro: Hydros kapitalmarkedsdag 2021 - Bærekraftig verdiskaping

Norsk Hydro: Hydro Capital Markets Day 2021 - Sustainable value creation

Jeg vil ikke kalle meg en tekniker, det er sjelden jeg tegner streker. Som regel ser jeg bare på formasjoner og volum, samt brudd opp/ned fra tidligere topp-/bunnivåer. Når det er sagt, ser ikke dette latterlig bull ut? Ønsker å høre hva dere teknikere mener @Savepig @anon80503862 @Aksjesnila

Edit: Jeg har ingen posisjon, hverken den ene eller den andre veien.

Edit 2: Bør opp og teste 80kr, mener jeg.

2 Likes

Jeg liker alltid å se et brudd over den tidligere toppen helt til venstre, og ikke minst en retest :slight_smile:

Et tradingview-tips hvis du ikke har flere indikatorer du kan skru på: det finnes kombo-indikatorer som gir både 50 og 200 dagers snitt på en gang, da får du et litt mer tydelig chart

2 Likes

Takk for tipset, fant en kombo nå som fungerer utmerket :ok_hand:t2:

1 Like

Alcoa over dammen får brøyte banen til hydro :slight_smile:

1 Like

Er nok litt drøyt å kalle meg tekniker, men takk for tilliten :slight_smile: Jeg synes ikke dagchartet gir meg særlig klare holdepunkter. Enig i at det kan se bull ut HVIS kursen bryter over 72,8. Inntil det får jeg imidlertid litt toppish fornemmelse av å se på ukeschartet over lang tid tilbake:

Ville blitt veldig skeptisk hvis kursen danner en lower high nå.

2 Likes

Alcoa drar på iiallefall, får vi se Hydro i ATH iår? Særlig om strømprisen går ned :slight_smile:

2 Likes

image

Åpne linken i incognito så får du tilgang :slight_smile:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-11-21/the-5-billion-hoard-of-metal-the-world-wants-but-can-t-have

4 Likes

Rentefastsettelse

Norsk Hydro: Strømbrudd på Albras fører til at 25 prosent av kapasiteten stenges