Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Hydro (NHY)

Hun har en lang og solid bakgrunn i industrien, har har vært konserndirektør og leder for primæraluminium i Hydro siden 2008.

Hun har også jobbet for Elkem og Statoil, så det er vel mye som tyder på at hun er skikket for stillingen.

Det at kursen er slik, har ingenting med henne å gjøre. Det er en sammenheng med at det har vært stengt i Brasil, lavere aluminiumspriser og generelt ett dårligere marked. Men aksjonærer har en tendens til å skylde på ledere hvis ting ikke går slik man selv ønsker…

4 Likes

Hun er kjempedyktig. Ingen tvil om det. Men på feil plass. Som sagt, lang og tro tjeneste…

Jeg har og tro på Hydro. Men hun tilfører ikke det selskapet trenger nå. Det er et syn mange i Hydro deler.

Jeg kan egentlig ikke si så jævlig mye konkret av en bestemt årsak. Så lar vi det bli med det tenker jeg🙂

Er vel en grunn til at hun er blitt valgt, nå fikk jo ikke forrige leder så mye skryt av aksjonærene heller…

Typisk at man skal finne syndebukker. Synes det er en uting.

1 Like

Hehe. Den som lever får se. Du har helt rett i at det er en grunn til at hun ble valgt.

Kronprinsen dreit seg ut i et avgjørende øyeblikk, så da kom det inn ei fra benken.

En solid venstre back som spiller “ute av posisjon”

Kan selvsagt bli bra, men første omgang har vært preget av selvmål og 2/6 på spillerbørsen😁.

Det sagt, så kommer jeg til å kjøpe endel på dette nivået når penga kommer👍

kjøpte meg inn her i dag. P/B nede på 0,53x, yield (kanskje utdatert?) på 5,8%, og kursen kommer fra nord for 60-tallet. aluminium tenker jeg er et metall med fremtiden foran seg, og NHY er en produsent med lav kost, høy kvalitet, og som forurenser ekstremt lite relativt til andre produsenter. ESG-press vil over tid sannsynligvis føre til at miljøutslippskostnader i større grad tas av produsent, hvilket vil slå positivt ut for NHY konkurransemessig. mulig vi får en drittsituasjon med dårlig alu etterspørsel, men det vil uansett være midlertidig imo. tror dette er et veldig godt inngangsnivå

1 Like

Tenker også det, men man må smøre seg med mye tålmodighetskrem og eventuelt kjøpe mer på røde dager

2 Likes

Norsk Hydro: Innkalling til generalforsamling 2020

Norsk Hydro: Sale of shares to employees

29,62 nok er 50 % rabatt?? Kursen har jo vært mellom 20 og 22 kr siden krisen slo inn?

Perioden for fastsettelse av kurs var for en stund siden.

Før Corona. Husker ikke helt når det var.

Og det er 50% av 29.62. Slik det ser ut nå tjener de ansatte et par tusen kr på dette -skatt… så ikke rare greiene.

1 Like

Norsk Hydro: Første kvartal 2020: Lavere kostnader løfter resultatet i et marked preget av stor usikkerhet

Renteregulering

Norsk Hydro: Salg av aksjer til ansatte

Renteregulering

Norsk Hydro: Vellykket plassering av nye obligasjonslån

1 Like

Norsk Hydro: Protokoll for generalforsamlingen 2020