Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Hydro (NHY)

3 Likes

Norsk Hydro: Strømbrudd ved Albras medfører nedstenging av 25% av kapasiteten

Norsk Hydro: Line Haugetraa ny leder av Investor Relations i Hydro

Norsk Hydros årsrapport 2019

Dagens selvfølgelighet :rofl:

3 Likes

Norsk Hydro: Primærinnsidere kjøper aksjer i langtidsinsentiv- og aksjer til ansatte-program

Norsk Hydro: Primary insiders purchase shares under Long Term Incentive program and shares to employees

Fins det noe nedside igjen for Hydro? Ja, aluminiumsmarkedet var overforsynt selv før krisen og aluprisen er laveste den har vært på 4 år, og coronareduksjon i etterspørsel er vel et faktum. Men når man ser på egenkapital opp mot pris per aksje så kan den vel ikke gå mye lavere? Mener jeg så en salgsanbefaling med kursmål 15 nylig, men finner den ikke. Skulle likt å sett begrunnelsen for et slikt mål. At utbytte kanskje kuttes for året kan vel ikke utgjøre slik forskjell, da jeg vil anta at folk forventer det gitt krisen?

Norsk Hydro: Hydro iverksetter tiltak for å styrke robustheten i Covid-19-situasjonen

Tror det var Pareto eller DnB markets . Husker ikke helt. Men var begrunnet med bla fjerning av utbytte.

Trodde jeg gjorde en kjempe investeringer i denne for to år siden. So far not so good.

Ikke solgt én aksje enda, men har ikke kjøpt på de lave kursene nå - må se en eller annen forbedring i NHY og aluminiumsmarkedet generelt.

Ja, og nå er det offisielt at kuttet skjer, eller iallefall en utsettelse ved fullmakt, så da gjenstår vel reaksjonen i morgen?

Jeg har prøvd å finne ut av pris/bok etter nedgangen siste mnd. Har du tips?

Usikker.

Dette er hva Reuters og Bloomberg oppgir, de bruker å være ganske nøyaktige . Jeg beregnet det raskt selv basert på 2019 regnskapet og kom omtrent i samme ballpark.

image

Market cap i dag er på ca. 45 milliarder og de hadde bokført EK på ca. 84 i årsregnskapet for 2019.

1 Like

Norsk Hydro: Korreksjon* Hydro iverksetter tiltak for å styrke robustheten i Covid-19-situasjonen

15 kr i morgen da?

Håper jeg får Funcompengene før hu tanta der får fyken og denne snur opp igjen🙈

Tvilsomt at den vil falle så mye, kanskje rundt 20kr…

Så dere tror denne nyheten vil få et betydelig negativt utslag?
Jeg hadde vel heller sett for meg at dette var som forventet.

Er tanta en dårlig leder, Shadowsbane?

Hva gjør henne til en dårligere ledere enn noen andre?

Det er jo aldri positivat at man nedbemanner og reduserer driften, dette vil få økonomiske konsekvenser i lengre tid og burde på ingen måte være kursdrivende. MEN ingenting er logisk på børs i dag, alle negative nyheter blir bare kostet bort…

1 Like

Hu har vært katastrofalt dårlig siden hun tok over… Er vel der i bunn og grunn fordi hun har vært lojal over tid… tror hun får max to år i stolen. Hydro har ikke råd til å ha hun der lenger…

1 Like

Den er grei, men har du noe mer info om ferdighetene hennes enn utviklingen på aksjeprisen? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig, ikke fordi jeg er uenig.