Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Hydro (NHY)

Renteregulering

Norsk Hydro: Ministério Público Federal, Hydro og Alunorte med felles anmodning til den føderale domstolen om å løfte embargoene på DRS2

Norsk Hydro: Ministério Público Federal, Hydro and Alunorte provide Federal Court with joint petition to lift DRS2 embargoes

Skal sei du traff godt på den @Christian
Håper du tok ein posisjon på den.

Hvordan ser du no på NHY? Ser den er historisk billig.

1 Like

Kan bli spennende å være aksjeeier her fremover.

4.Sept er shorten på 0,8%… Ikke 5,1 % som det står i artikkelen fra E24 ved månedskifte… Så her dekkes det inn vil jeg tro …

Hmm, ja ser det. Lurer på hvor de har fått tallene fra. Ser ikke ut som om det har vært 5% short i det hele tatt ut fra registeret da første inndekking denne måneden var 4. sept.

Ja, det er ikke godt å si …? Ser det er en annen feil også om en kan si det :slight_smile: Står at den har vært nede på 29 kr, jeg kjøpte mine på 27…:slight_smile:

1 Like

Husk at det kan være mange aktører med shortposisjoner mindre enn 0,5 %. Har man eksempelvis 8 aktører med shortposisjoner på 0,40 %, utgjør dette totalt 3,2 % short - men som ikke dukker opp i shortregisteret. Per nå er 1,29 % short synlig, men totalen kan naturligvis være så høy som 5,1 %.

Nå står det jo 0,8% short i NHY fra 04.09.19 Det er vel ikke mere short i den da ? Eller kan det det ?

Riktig som du sier at per 04.09. var det totalt 0,8 % synlig short i NHY.

Men kun shortposisjoner større enn eller lik 0,5 % av aksjene i NHY vises i shortregisteret. Denne er sakset fra ssr.finanstilsynet.no :

Ergo, alle shortposisjoner mindre enn 0,5 % av aksjene i NHY vil ikke vises i shortregisteret.

I NHY er det totalt 2 068 998 270 aksjer. 0,5 % av dette tilsvarer (avrundet) 10 344 992 aksjer.
Dvs. at i teorien kan jeg selge 10 344 991 aksjer short UTEN at dette vises i shortregisteret (gitt at jeg ikke sitter med noen aksjer short fra før av). Det er dette jeg mener med at man kan ha mange aktører med mindre shortposisjoner, uten at dette vil vises i shortregisteret. Derav kan det være en forskjell på de tallene som SM1 Markets kommer med (5,1 %) vs. de som shortregisteret kommer med (1,29 % per 05.09.). SM1 Markets sine tall vil altså inkludere de “usynlige” shortposisjonene - som de på en eller annen måte tydeligvis har fått tak i eller estimert. Håper dette var litt forståelig :slight_smile:

Finansiell kalender

Financial calendar

1 Like

Norsk Hydro: Hydro iverksetter omfattende restrukturering av valsevirksomheten

Norsk Hydro: Hydro initiates comprehensive restructuring of rolling business

Norsk Hydro: Den føderale domstolen løfter ett av to embargoer på Alunortes deponiområde DRS2

3 Likes

Norsk Hydro: Federal Court lifts one of two embargos on Alunorte’s deposit area DRS2

1 Like

Norsk Hydro: Føderal domstol løfter siste embargo på Alunortes deponiområde

1 Like

Norsk Hydro: Federal court lifts final embargo on Alunorte deposit area