Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Hydro (NHY)

Ingen skal påstå at det er lett å få Hydro opp fra gjørma😞
32 tallet fortsatt…

Jeg tipper at usikkerheten rundt Saudi-Iran også legger en liten demper. Fabrikken som er avhengig av Hormuzstredet er jo viktig for Hydro.

Mest av alt tror jeg dessverre det handler om verdensøkonomien. Om alle årene med vekst er på hell.

Norsk Hydro: Tredje kvartal 2019: Opptrapping av produksjonen i Brasil, synkende markedspriser

Norsk Hydro: Third quarter 2019: Ramping up production in Brazil, declining market prices

1 Like

Lovende utvikling på daily chartet med higher low i både chart og RSI, ascending triangle (hvit linje i chart mot motstand ca 34) og reversed hode skulder formasjon. I tillegg har aksjen brutt ut av en 1,5 år lang trendkanal i (begynnelsen av sept.) og senere testet bruddet (midten av sept.). Kjøpssignal vil utløses ved brudd (og stenging) av motstanden på 34-34,5kr.
@Nocturne hva sier du som er eksperten her?

Det er jo endel fundamentale ting som har snudd, men aksjen er vel i samme trendkanal som den har vært en gooood stund. De som satset på å kjøpe i bunnen av trendkanalen det siste halve året har egentlig gjort det greit. Kjøper man nå, så går man ut i fra at trenden blir brutt. Lurt?

God analyse @roblar - hvis jeg skal peke på noen momenter som er litt bearish så har du som @Christian sier en fallende trendkanal. Det er mange måter å tegne denne på, man kan gjøre som deg og tegne at vi har brutt ut av den, eller tegne som Christian, da har vi ikke brutt ut enda.

Legg også merke til negativ divergens mellom kursen og RSI. Ser ut som ganske grei motstand der siden vi har fått en dobbel-topp. Bryter vi gjennom med volum så er det nok blue skies, jeg er bare usikker på om den vil klare å bryte opp.

Stochastics RSI er på bunn (4 hr) så momentum til nedsiden vil være begrenset de neste 48 timene.

1 Like

Brudd opp her og veien opp til 41-42kr er kort.

2 Likes

Er det mulig vi har brukt ulike innstillinger for chartet? Min trendkanal ser helt strøken ut på mitt chart, noe din forsåvidt også gjør. Kanskje en av oss bruker utbyttejustert og den andre bruker eks. utbytte

Ser ikke ut som du bruker log?

Det stemmer. Hva er fordelene for/mot log? Hva anbefaler du?

Vi har diskutert det en del her på forumet hvis du søker på “logaritmisk”. Jeg foretrekker det, noe jeg også har merket de fleste som driver med TA gjør. Du kan lese mer om forskjellen her:

Logaritmisk er spesielt relevant når man ser på lengre time-frames.

1 Like

:point_up:

Spørsmålet om logaritmisk er først og fremst hva du tror om kursendringer på forskjellige nivåer.

Er forskjellen fra 25kr til 30kr identisk med kursendring fra 50kr til 55kr eller 50kr til 60kr ?

Logaritmisk tar hensyn til at prosentendringer for de fleste betyr mer enn endringer i absolutte kroner. Problemet med den logikken er at det ofte er noe psykologisk rundt hele tall, og teknisk analyse fort kan sees på som en analyse av psykologien i handelsmønsteret.

Teknisk analyse er jo analyse av handelsmønster, så ja?

Har vi flere triggere for NHY fremover nå? Det er vel stort sett Alu prisen som tar oss opp igjen nå?
Har fin gevinst nå, så vurderer sterkt å minske posisjonen min.

Triggere her blir vel forhåpentligvis kvartalsresultatene fremover…

Renteregulering

Renteregulering