Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Hydro (NHY)

2 Likes

Er video med QA delen også lagt ut?

1 Like

Jepp

2 Likes

Takker

1 Like

Ikke sikker på hva jeg skal tenke etter denne presentasjonen. Virker ikke som det skal stramme seg så voldsomt til fremover…

Chartet sier det samme. Lukter rising wedge lang vei. Ser vi 2-4 mnd fram, lukter det rødt, ser vi 1-2 år fram, så tror jeg på oppgang fra nåværende nivå.

Hørt at det går an å være så tålmodig. Aldri prøvd det selv:)

2 Likes

På kort sikt synes jeg ting virker bra. Kursen har falt tilbake for å teste bruddet ved 34kr og er i tillegg nær bunnen av en kortsiktig stigende trend. Jeg har troa😁

1 Like

Ja, trenden er bull enn så lenge, bare vær obs på wedgen som utspiller seg :wink: Hadde vi vært i en klar bull-trend, så ville vi sett en mer tydelig “kanal” med lik avstand mellom bunnene og toppene. Det som er tilfelle nå er høyere bunner og høyere topper, men selgerne er tar mer og mer overhånd. Brudd en av veiene vil avgjøre, men statistisk sett så bryter denne ned.

4 Likes

Jeg ser nok akkurat det samme som alle andre som følger aksjen.

(tradingview ser ut til å være litt unøyaktig når jeg skifter mellom uke og lavere timeframes, så ikke helt sikker på om nivået er helt riktig i bildet).

1 Like

1 Like

3 Likes

Er det slik å forstå at den vipper mellom OHS med target 40ish eller brudd ned fra wedge med target 26ish? :slight_smile:

Finansiell kalender

Norsk Hydro: Nærstående til konserndirektør har solgt aksjer

Norsk Hydro: Hydro signs new USD 1,600 million revolving credit facility with margin linked to reduction target for greenhouse gas emissions

Norsk Hydro: Produksjonen gjenopptatt ved Paragominas og Alunorte

NHY ser aldeles bra ut.

2 Likes

Hadde helt glemt denne siden jeg la ut mine tanker 19 november, men her står vi da med kursen på full fart mot target for formasjonen. Faktisk litt overrasket mtp det solide børsklimaet vi har hatt siden november.
Konklusjon; en aksje mye svakere enn index

4 Likes

image

2 Likes