Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Norsk Titanium kommer på børs den 18.05.
Selskapet driver med 3D-printing og holder til på Hønefoss.
Lars Brandeggen har anbefalt denne aksjen på podcasten Aksjesladder.

Her er investorpresentasjonen:
Norsk_Titanium_-Investor_Presentation-_29_April_2021.pdf|attachment (5,7 MB)

Første handelsdag for Norsk Titanium idag…

Norsk Titanium AS: Primary insider trading

Noen som vet grunnen til at denne faller så mye i dag?

Norsk Titanium AS: Primary insider trading

Altså selskapet heter Norsk Titanium…
Titanium på Norsk heter Titan.
Blir litt som English Pølse.

1 Like

Norsk Titanium: Notice of Extraordinary General Meeting

Norsk Titanium: Minutes from Extraordinary General Meeting

Leste meg litt opp på regnskapet og ser det er ikke de beste tallene. Men kan det ha noe med covid å gjøre? Ser også at flyindustrien er hovedprioritet. Kan disse ta av når flytrafikken begynner å komme seg til igjen?

Usikker på timing her, men har brukt den siste tidens fall på å ta en OK posisjon, etter å ha hatt en lyttepost siden høsten. Jeg tror på nyttårsrakett. I desember har èn aktør (Morgan Stanley) solgt litt HVER dag i desember (har ikke sjekket lengre tilbake), og de siste to ukene har kurs (ned) og RSI (opp) divergert.

På lengre sikt tror jeg de fleste nyheter vil være triggere, kanskje spesielt om det kommer noe på prosessene de kjører utenfor flyindustrien. For ja, flyfokuset legger en demper med dagens forhold :slight_smile: Men så har de altså andre prosesser gående. Ser frem til årsrapporten!

Men, man må ha tålamot om man skal sitte over tid her. Men for meg ser R/R bra ut, kursmål ved IPO var vel 14,-

2 Likes

14 i kursmål? Høyt. men godt mulig. Er veldig ny i dette så om jeg det er noe mulighet for litt mer forklaring så er det flott.

15,- var det faktisk :slight_smile:

Et kursmål kan settes på mange måter. To hovedmåter er teknisk, basert på kursgrafer/-statistikk) og fundamentalt, basert på selskapsspesifikke forhold. Når artikkelen sier at et tradisjonelt meglerhus som Carnegie “tar opp dekning”, menes det mest sannsynlig at dette er et fundamentalt kursmål, eller såkalt “fair value”. For å få tilgang til analysens innhold må man vanligvis være kunde i det aktuelle meglerhuset :confused: Hadde vært spennende å lese hva de ser og begrunnelsen for kursmålet!

Til slutt: Et kursmål er bare en finger i været i markedsvinden. Vinden er volatil, og tar gjerne en annen vei eller endrer hastighet, så meglerhusene bommer stadig. Ihvertfall i det korte bildet. Men på lang sikt har de (noe) større treffsikkert.

1 Like

Invitation to presentation of second half 2021 results

Norsk Titanium: Second half 2021 – 100% on-time part deliveries in Commercial Aerospace and expansion into Defense and Industrial markets

Norsk Titanium AS: Grant of RSUs and Performance Shares under LTIP

Norsk Titanium AS: Primary insider trading

Norsk Titanium AS: Primary insider trading

Norsk Titanium: Notice of Annual General Meeting

Norsk Titanium AS Joins OTCQB Venture Market