Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Det var da veldig til fall idag, at den falt på nedjustert guiding er jo greit men så mye det er overraskende.

De må få på plass Q-rapporter etter min mening, rundt 6mndr venting på helårs-rapport, ja ja.

Håper det kommer annen informasjon innen den tid selvfølgelig.

-186k svei på pungen :stuck_out_tongue_winking_eye:
Edit: svir

3 Likes

Sendte inn spørsmål om akkurat det, skuffende at slike planer ikke eksisterer. At de ikke har større ambisjoner på vegne av selskapets aksjonærer enn at vi blir avspist med et absolutt minimum. Kan bli noen variable måneder med triggertørke og kime til tvil i markedet.

2 Likes

Tydelig at de store dobbeltsiffrede grønne prosentene har påvirket visse tradere de siste månedene :joy: Ærre mulig

Ja, dette går jo akkurat som jeg vibbede. En masse nervøse småaksjonærer som ikke lest opp seg på selskapet selger i panikk. Ikke ille. Enda problemet er at jeg ikke har cash akkurat nå at kjøpe.
Men min plan er at det skall fortsette ned, så mulig jeg realiserer vinst på annet håll og re-investerer mer i NTI hvis kursen kommer ned mer.

2 Likes

Carnegie
Fair value range: NOK3.00–5.10
norsktitanium290824.pdf (218,1 KB)

Fra XI

1 Like

Har fullt med med et halvt øye her. Sorry for latskapen, men håper noen ev. gidder å svare meg ut / bekrefte “observasjonene” min her.

Neste runde med tegningsretter her kan benyttes i slutten av november, right?

Og kun en liten del av tegningsrettene ble benyttet i forrige periode de kunne veskles?

Les: Jeg antar at man vil kunne kjøpe seg her inn til “ok” priser i månedene fremover.

~28m av totalt ~160m tegningsretter ble benyttet i juni. Resten kan løses inn i November.

Noen inntekter forskyves fra guidet Q4 til Q1 som i effekt endrer 24 rev guiding fra usd 15m til Usd 10-12m og guiding ARR Usd 50m flyttes fra Q4-Q1. I praksis udramatisk, men tydeligvis nok til å trigge en usikkerhet på børsen. Ledelsen er fortsatt «highly confident» på at de når målsetningen om 60 deler i år, men noen av delene med høyest inntekter kommer ikke før neste år.

De er allerede på ARR 10-11m og har Usd 23m cash før tegningsretter. Dette bør være mer enn nok til å komme seg til break even (rev Usd 70m-80m).

Om alt går som planlagt skal ARR stige fra dagens USD10m til USD50m ilø av de neste kvartalene. Selskapet vil melde om kontraktene etterhvert som de kommer.

3 Likes

Om man skal tenke det mest sannsynlige scenarioet, imo, så må det nok fort en kontraktsmelding til for å skape fomo før man begynner å nærme seg helårsrapporten, hvor rådende kurs plutselig kan bli veldig attraktiv om man vil ta et bet på at de holder guidingen. Eventuelt at markedet frontrunner med solid kursoppgang i forkant. Så ja, neppe noen grunn til å forhaste seg. Selv om man aldri skal si aldri i en så ekstremt volatil aksje.

1 Like

De kommer til å melde hver eneste kontrakt de vinner. Dette inkluderer Airbus og Boeing. Det meste av ARR vekst vil i første omgang komme fra de to selskapene. Det bør bli flere børsmeldinger i høst om de skal komme i nærheten av guiding.

10m ARR-> 50m ARR

Basert på…?

Sett i lys av vår forrige diskusjon om temaet

(Ser absolutt ikke bort fra at du har rett)

Norsk Titanium to Present at Noble Capital Markets’ Basic Industries Emerging Growth Virtual Equity Conference

Fortsatt like sterk i troen @Aaleby til tross for all nedgangen siste tiden? Synes selve caset virker spennende så vurderer inngang

Sitter med de samme tegningsrettene og er like sterk i troen. Vanskelig å spotte veldig mørke skyer om man velger å stole på selskapets kommunikasjon. Frister dog ikke å kjøpe mer før alle tegningsrettene er innløst. Umulig å predikere retningen fremover. Hjelper ikke på at NTI kun kommer med halvårsrapport, slik at man fortsatt er mange måneder unna en update på tingenes tilstand.

2 Likes

Hvis langsiktig. Kjøp tegningsrettene, bingo

1 Like

2 Likes

Norsk Titanium Continues Expansion for Rapid Plasma Deposition®

2 Likes

2 nye deler til serieproduksjon innen romfart lar seg høre :+1:
Mere kjøtt på beinet fra selskapet 30. oktober.

Hva var det de hadde som mål om.innen årsslutt? 60 deler i produksjon?

Med 5 nye er de et stykke fra det målet, men året er ikke omme.