Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norske "multibaggere"?

Nå gikk kursen godt i dagene før emisjonen, så den ble satt høyere enn kursen noen uker før.

Gentian Diagnostics har ambisjon om en milliard i omsetning innen 5-7 år. Leverer tosifret vekst og er break-even Ila året. Kan fort bli neste Medistim.

3 Likes

Og som jeg sa, finner jeg det ikke i tickerlista! :angry:

DYOR leder meg til flat earth society, WTF ?

Dette belyser dagens utfordringer med å bedrive egne undersøkelser.

2 Likes

Mitt beste tips til selskap som enkelt kan gå mangegangeren er CAPSL.

Selskapet er fullfinansiert, konkurrent til Aker Carbon, men med bedre patentbeskyttelse, lavere fangstkostnad, ingen giftige avfallsstoffer, og bredere produktrange (nå også små fangstanlegg rettet mot SMB, shipping m.m.).

Hvorfor mangegangeren?
Selskapet er nå priset på nivå med pre-IPO ut fra patenter, allerede inngåtte kontrakter, samt markedet globalt. Prisingen av CAPSL er pr i dag 758 MNOK kontra Aker Carbon på 10,8 MRD NOK.
CAPSL har 40+ kontraktsprosesser i prosess, og har flere partnerdialoger gående.

Jeg sitter godt plantet i selskapet etter å ha gjort en lengre analyse i 2021. For min del er jeg trygg på at selskapet vil levere globalt, og gi god inntjening til aksjonærene (om de unngår å bli kjøpt opp).

Kom gjerne med deres meninger, både pro & contra.

Fin fredag!

Antar at dette er trolling, men uansett.
Det finnes ikke noe aksjeselskap med ticker: DYOR. Det står for “Do Your Own Research”, altså at du må sjekke informasjonen selv, og ikke bare ta det som blir skrevet på forum som god fisk.
Selskapet det skrives om er SoftOx Solutions og har ticker: SOFTX

1 Like

Gentian er veldig interessant. Jeg ble presentert for selskapet i Oslo tilbake i 2017 og var inne en kort periode. Det er faktisk fullt oppnåelig det de guider, de kommer nok godt over 100 mill i omsetning i 2022. Vurderer inngang her og hold fremover. Blir nok kjøpt opp eller starter med solide utbytter om de lykkes.

1 Like

Ble bare tull med DYOR. Takk for tips om SOFTX!

Idex Biometrics

Har gått gjennom de aller fleste It-selskapene på Oslo Børs, men ingen aksje er for min del mer interessant enn Idex Biometrics. Er nesten all inn i denne aksjen.

Idex Biometrisk er et selskap som produserer fingeravtrykklesere, og algorytmer for smartkort-markedet. Hovedstrategien er å fokusere hovedsakelig mot Betalingskort-markedet. Zwipe er et annet norsk selskap, som også er samarbeidspartner til det Biometriske kortet. Vil si at ca 90-95% av alt Zwipe børsmelder har sammenheng med bruken av Idex sine produkter. Mye av det Zwipe børsmelder påvirker ikke alltid kursen til Idex, men mener at “alt” de børsmelder burde bety like mye for Idex som det betyr for Zwipe.( I disse tilfellene kjøper jeg ofte flere Idex aksjer, da jeg mener det før eller siden vil øke kursen til Idex)

Triggere:

  • Kina ordre for Vinter Ol, i Februar 2022
    Potensielt marked på 400 millioner bare i Kina.
    Kina ønsker å lansere en digital Valuta. Idex har avtaler med flere kinesiske Kortprodusenter og banker, og har allerede vært i flere piloter. Kortet som de ønsker å snart lansere, og som planlegges å brukes allerede i OL i Februar i år, er en slags Digital lommebok, der man ikke har behov for Internett. Over 400 mill kinesere har ikke smarttelefon eller en bankkonto, noe son skaper et enormt marked. Det er stadig flere land som planlegger å lansere en digital Valuta, og jeg utelukker ikke at Idex blir med på denne reisen.
  • Sikkert og i henhold til PSD2-Krav
    PSD2 er et Eu-reglemant for å gjøre betaling sikrere. PSD2 krevene ser på 2trinns-verifisering som veldig viktig.
    2 trinnsverifisering betyr at man må benytte seg av 2 av 3 av disse faktorene:
    Noe du har(mobil, bankkort, klokke)
    Noe du vet(pin-kode, passord)
    Noe du er(fingeravtrykk, ansiktgjenkjenning)
    Per idag utgjør den kontaktløse grensen 1 faktor verifisering for mindre beløp, altså kun noe du har(kortet)
    I og med at den kontaktaktløse grensen et på maks 500, akkumulert verdi på 1400 kroner og og maks 15 transaksjoner før man må taste pin. Vil dette føre til at det både blir mer svindel for beløp under disse restriksjonene og unødvendig mye pin tasting. Med fingeravtrykk på kortet, trenger du aldri å taste pin, da fingeravtrykket ditt er pinkoden i seg selv.(Fingeravtrykket er ikke lagret i noe system, men et lagret inne i kortet, slik at er umulig å hacke)
  • Corona og renslighet
    Slik son nevnt trenger man aldri å ta på en terminal lenger, som betyr at man reduserer risikoen av å ta på en terminal som flere 1000 før deg har gjort, og dette vil igjen kunne føre til at det blir potensielt smittede. Under pandemien har contacktløse delen av kortet økt sine grenser for at folk skal slippe å ta på en terminal. I en artikkel jeg fant på nettet(finner ikke linken lenger) så vil renslighet være viktig også etter corona.
  • Enormt stort marked
    Det blir utstedt milliarder av betalingskort hvert år(varighet på 3 år), og dette er noe som vil øke for hvert år. Kontaktløs betaling er et segment som øker i rekordvekst. Og innenfor Biometriske Betalingskort er det kun 2 Seriøse selskaper som. Fokuserer på dette(Idex Biometrics og Fingerprint Card B) Idex sikter seg mot 50% av dette markedet. Til nå har jeg kun nevnt Betalingkort, men biometrisk kort kan også brukes til adgangskort, helsekort, busskort, og Digital Valuta osv…

Av og til må en krise til for at bedrifter skal blomstre, detter ser vi med kahoot, legeselskaper osv, og mener derfor at Idex er perfekt posisjonert for markedet i dag og i flere år i fremtiden. Idex svinger mye, men over tid ser jeg et skyhøyt potensiale.
Dette er ikke et finansielt råd( i tilfelle dere kjøper Idex aksjer ut ifra mitt skriv og må ha noen å skylde på om det går dårlig😀)

1 Like

Har du fått med deg sist melding i softox eller?

2 Likes

NANOV er sikkert meldt her tidligere, men det er faktisk en høyaktuell kandidat til å gå 10x på 1-2 år. Falt veldig mye og man må nok ha litt tålmodighet fortsatt, og ingenting er sikkert på at de lykkes. Men det gjelder de fleste vekstaksjer, så lykkes disse, så vil den minst gå 10x fra dagens nivå. Konkurransebildet til selskapet har og blitt mye mer positivt siste ukene vil jeg si, mange som har falt fra som bruker en annen teknologi/behandlingsmetode. Det har vært en ørkenvandring i lang tid siden investorene bare har gått og ventet på kvartalsvise rekrutteringstall til Paradigme-studien, men nå er vi mest sannsynlig bare 10 pasienter unna 120 totalt ved neste kvartalspresentasjon. Jeg blir ikke overrasket om vi får data fra disse 120 pasientene i august/september, og jeg tror dataene fortsetter som før og er konsistent gode, da er kursen minst 55-70 utpå høsten. Men så kan den også bli 10 ved forsinket rekruttering eller 4-5kr ved dårlige pasientdata, selv om det fremstår svært usannsynlig, både gitt tidligere data på 75 pasienter og data fra Archer-1 studien.

1 Like

Betyr null niks for de som investerer grunnet dagens mcap målt oppimot potensialet til SBE, SWIS og SIS.

1 Like

Det kan hende. Men det kan jo være greit å lese den meldinga. Det betyr jo enten så er det en kjøpsmulighet mandag eller så er det ett stort rødt flagg Men det blir feil å si at det betyr null og niks…

1 Like

I den store sammenhengen betyr det null niks. Øker knapt sjansen for en tidligere emisjon iom at inntektene per i dag nærmest er ikke-eksisterende og det påvirker heller ikke mulighetene til å få desinfeksjonsmiddelet endelig godkjent. Absolutt en informasjon av betydning, det skal sies. Så får det være opp til det observante øyet hvorvidt man anser mandagens røde prosenter som en kjøpsanledning.

Ok :ok_hand::ok_hand: