Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norske skog (NSKOG)

Noen som vet ex-dato og utbetalings- dato for utbyttet?

1 Like

Nei.

Det har ikke blitt annonsert.

Meldinger fra nskog: NewsWeb

Ifølge nordnet var dette vel både x-dato og utbetaling tidligere i juni. Men er ikke sikker på om det er blitt gjennomført.

Styret skal ha dette avklart innen juni

Når og hvordan deling blir av utbytte.

Ahh nytt for meg med innen juli. Uansett når det blir vedtatt kommer det på newsweb som alt annet. Så de som lurer kan enklet sjekke der.

Ekstremt profesjonelle med børs sensitiv informasjon… Det jobbes med å få til møte med styre da den første felles ledige dagen er tilgjengelig.

Dette kommer raskt.

4 Likes

Brudd opp i 30-min chart? Lov å håpe på dobbel bunn?

Ha 3mnd horisont i Skogen, så blir en belønnet på dette nivået.

Kursmål 64kr før Q3 rapport.

Tolker av siste melding fra Even Lund i NSKOG, er at den 13.07 signeres Q2 rapporten og styre er samlet. Vi får da konklusjon angående utbytte.

1 Like

Tenker du på kommentaren din for 18 dager siden, eller børsmeldingen signert Carsten Dybevig (“due course”)? Ellers er jeg jo enig i dine to siste poster :slight_smile:

Hvordan tenker du når du setter target 64,-?

Hva sa jeg for 18 dg siden da?:joy: ang utbytte?

Bl.a.

:+1: sendte noen spørsmål idag ser su, så tolker det dit hen at de har det som agenda på styremøte før offentliggjøring av Q2.

3 Likes

Eksplosiv resultatvekst for Norske Skog Skogn AS | Innherred.no

Virksomheten står bokført med 3,6 milliarder kroner i driftsinntekter i 2022, en forbedring på 67,5 prosent fra 2021. Dette er de høyeste driftsinntektene firmaet har oppnådd. Driftsresultatet skyter også fart, og stopper på i overkant av 768 millioner kroner. Det er en ekstrem vekst fra året før, da resultatet bare var på 66,5 millioner kroner.

Resultatet før skatt er i underkant av 730 millioner kroner. Det er en oppgang på omtrent 1,3 milliarder kroner.

Totalt gir dette en driftsmargin på 21,4 prosent. Det er selskapets høyeste lønnsomhet noensinne.

Til sammenligning er snittlønnsomheten i norske bedrifter 11,6 prosent, ifølge de siste SSB-tallene. I næringen industri er tilsvarende snitt 5,3 prosent.

Omsetning: 3.595.526.000 Driftsresultat: +21,4%

4 Likes

Noen som er kunde i Arctic og kan dele den siste ang kursmål/utbytter? Hadde vært gøy å lest.

Norske Skog ASA – Invitation to presentation of Q2 2023 results

Successful launch of packaging paper production and good cash flow from operations in weaker markets