Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norske skog (NSKOG)

Hvor sies det? Har hørt selv at kompensasjonen skal reduseres altså (ikke bare for NSKOG).

Er det TIL 140M, eller MED 140? Gitt vi får 30M EUR i Q2 for -22, blir det drøye 160M NOK igjen i 2024, altså ~1,7/aksje. Jeg tipper det utgjørlangt under 10% av resultatet i 2024, da er jo papp-produksjonen godt i gang og begynner nok å levere positive resultater.

Her bla.

1 Like

Ah, det var den jeg og hadde lest, takk :slight_smile: Men jeg tror altså ikke dette vil ha noe vesentlig å si for kursen.

Tradingview, 15minutterschart

Fra notering til i dag.

Ser det ikke pent ut…?

Mmm nei, ser flatt ut.

1 Like

Hehe, det var ikke så meningsfyllt :slight_smile: Det jeg ser: Sterke støttenivå 40-43, en drøy stigende toårstrend som har tatt i mot, og i det korte bildet; en kile som gir kjøpssignal ved brudd opp over 44,5 (sluttkurs i dag 44,2). Er ikke dette noe å følge med på den/de neste dagene om man vil ta en trade!?

Det er vel også en fin vending om man vil ta en long-posisjon?

Eller?

1 Like

Tok en lang posisjon på 46kr jeg :slight_smile:
Solgte i førsteomgang da de snakket om utbytte og at de måtte ha godkjenning fra obligasjonseiere.

Har vert litt i minus i det siste på posisjonen, men tror den hører hjemme høyere oppe. Og at fallet fra 75 var overdrevent.

Bildet av mine få kjøp og salg.

4 Likes

Pent! Jeg har sittet long siden pandemien, men fyllt godt opp nå på 43,5-45. Sitter nok videre long med påfyllet, har troen på stabile utbytter fra (og med :crossed_fingers:) i år!

1 Like

Jeg begikk litt skriblerier på Hegnars sirkus jeg tenker det er verdt å dele, lett omskrevet, her også:

Jeg tror den svake kursen nå vedvarer på grunn av usikkerhet rundt utbytte. Alt annet er bull, ikke sant? At det er nødvendig med godkjenning av lånegivere kommer jo som følge av krav stilt i låneavtaler, hovedsaklig knyttet til emballasjeutbyggingene (vi har en mrd i gjeld, og har bygget dem for ca 2,5 mrd). Usikkerheten kommer jo av at vi ikke vet hvorfor utbyttet drar ut og hvor sikre styret var på å få utbyttet godkjent.

Min case i NSKOG er at styret vet hva de gjør. De demonstrer at selskapet nå er tilbake i utbytteposisjon, og jeg regner med at vi vil se stigende utbytter de kommende årene, med utgangspunkt i årets kr 5,- Jeg tror den endelige meldingen om utbytte vil være en trigger og markere et endelig vendepunkt for kursen, og retningen mot minst kr 100,- innen 2025 derved blir satt (D.A. på ca 10,-, derav 5,- fra papir og 5,- fra emballasje (EBITDA fra siste regnes å være minst 9,-/aksje i -25).

Men når kommer endelig melding? Jeg posisjonerer meg for snart, shorterne posisjonerer seg for ørkenvandring og fall, fasit er … ?

Rent teknisk er aksjen godt understøttet på 40-43, ikke sant? Helt OK R/R i min bok. Og skulle det dra ut… Jeg er long-investor og ikke trader. Jeg er godt fornøyd med å kjøpe på synkende kurser av shorterne :slight_smile:

Place your bets!

4 Likes

Litt svar fra omans, en bra ringrev på sirkuset: https://www.finansavisen.no/forum/thread/158334/view/5405040

Siste liste er FØRSTE dag uten salg for Gambak denne måneden! Er de ferdigsolgt…!?

Fine artikler, takk til Macninja og Konspiratorix på Hegnars Sirkus!

2 Likes

Mandatory notification of trade by Primary Insider

4 Likes

Fin stigning fra 41 denne uka.
Jaggu poppet det opp en short til idag, sikkert satt rundt 46. La den bli brendt og😎

1 Like

Den shorten må være rent teknisk…? Med siste newsflowen er den lite lur spør du meg. På den annen side har Gambak begynt å selge igjen da. Men fortsetter vi på samme volum er de fort ferdig. De får selge shorts :slight_smile:

Gambak:
“Salgene i Wallenius Wilhelmsen, Telenor og Norske Skog er en naturlig porteføljerotasjon hvor vi selger svake aksjer, sier Eriksrød.”

:rofl: Hjertelig takk, hr. Eriksrød! Glad du ikke forvalter mine penger! :rofl:

1 Like

Mulig, men det jeg vet er at disse er veldig dyktige på å sette short.
Husk den gikk 5kr intra uke, at den kan korrigere noen kr ned er meget mulig neste uke.

Tror Even Lund i Nskog er bra fornøyd med spørsmål rundt utbyttet nå.

Vi må bare la det vente på seg, kanskje det må trygghet i Q2 til for at lånebankene signerer.

Det vi vet av husene er at Arctic, har ikke med utbytte i sine beregninger grunnet makro.

DnB har nytt kursmål 06.06 med kurs 100kr ink 5kr utbytte i år, og mye høyere kurs i 24-25 ink utbytte.

Sist jeg snakket med Even Lund, var det kun om raset, som er dog komplisert. Tror ikke denne maskina er opp å går før i løpet av Q3.

Meget mulig stansen her er bra for markedet, da lageret til Nskog reduseres kraftig ila Q2, noe som var vel høyt i Q1.

Jeg er veldig tungt vektet i Nskog på forskjellige nivåer, er førdt nå begynt å gå i pluss, deler av dette blir nok i utbytte portefølge.
MCap på 4,3 milliarder er latterlig lavt for Nskog.

2 Likes

Shareholder distribution approved by lenders

1 Like

Deilig, har frontet dette i 1,5 mnd nå.
Tipper fort vi knekker 50 i morgen.

3 Likes