Jeg begikk litt skriblerier på Hegnars sirkus jeg tenker det er verdt å dele, lett omskrevet, her også:
Jeg tror den svake kursen nå vedvarer på grunn av usikkerhet rundt utbytte. Alt annet er bull, ikke sant? At det er nødvendig med godkjenning av lånegivere kommer jo som følge av krav stilt i låneavtaler, hovedsaklig knyttet til emballasjeutbyggingene (vi har en mrd i gjeld, og har bygget dem for ca 2,5 mrd). Usikkerheten kommer jo av at vi ikke vet hvorfor utbyttet drar ut og hvor sikre styret var på å få utbyttet godkjent.
Min case i NSKOG er at styret vet hva de gjør. De demonstrer at selskapet nå er tilbake i utbytteposisjon, og jeg regner med at vi vil se stigende utbytter de kommende årene, med utgangspunkt i årets kr 5,- Jeg tror den endelige meldingen om utbytte vil være en trigger og markere et endelig vendepunkt for kursen, og retningen mot minst kr 100,- innen 2025 derved blir satt (D.A. på ca 10,-, derav 5,- fra papir og 5,- fra emballasje (EBITDA fra siste regnes å være minst 9,-/aksje i -25).
Men når kommer endelig melding? Jeg posisjonerer meg for snart, shorterne posisjonerer seg for ørkenvandring og fall, fasit er … ?
Rent teknisk er aksjen godt understøttet på 40-43, ikke sant? Helt OK R/R i min bok. Og skulle det dra ut… Jeg er long-investor og ikke trader. Jeg er godt fornøyd med å kjøpe på synkende kurser av shorterne
Place your bets!