Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norske skog (NSKOG)

Igangsetter tilbakekjøpsprogram

Godt resultat og det beste for oss aksjonærer med tilbakekjøp.

2 Likes

Interessant å se på markedsbalansen for publikasjonspapir i Vest-Europa. Forrige gang utnyttelsesgraden var like lav som nå, var i midten av 2020. Og kjøpte man aksjer i Skogen den gang, så fikk man se en dobling i kursen på to år. Vil det gjenta seg?

Som lavkostprodusent er det vel bare å stå i det, og vente på at konkurrentene annonserer nye nedstengninger. Om gassprisene skulle skyte i været igjen til vinteren, vil det sannsynligvis være gull for Skogen. Og med ramp-up av nye emballasjeprodukter, og tilbakekjøp av opptil 10 % av aksjene, så kan det bli et spennende andre halvår for oss aksjonærer.

3 Likes

Som lavkostprodusent løper vel NSKOG lav sjanse for å gå konk om nedturen blir lengre enn forventet, men det er andre som er bedre giret for oppgang om det snur.

Da er Norske Skog ASA inne på topp 50 :slight_smile:

2 Likes

Tilbakekjøpene skulle ikke overstige 116 727 stk per dag ifølge børsmelding den 14. Dette ble fulgt de to første dagene med kjøp, men på siste lister 21/7 er det kjøpt over 226k. Er det feil i listene, eller har maksbeløpet blitt endret?

Ja, mistenkte det jeg også. Da ser det ut som de ligger stabilt på tilbakekjøpene. Håper det fortsetter sånn, merkelig at kursen holdes såpass nede enda. Ifølge Finanstilsynet sitt shortregister ligger det fremdeles 2,38% short merkelig nok. Trodde det kom til og bli dekket ganske fort etter børsmld. Satser på det skjer i nær framtid. Da kan kurs 50+ være innen rekkevidde straks.

Mulig jeg misforstod deg nå, men alle selskaper som har short posisjon over 0.5% skal vel bli rapportert inn? Samtidig skal vel posisjonshavere som har mer enn 0.2 % short også rapportere inn? Ser forresten at terskelen skal senkes til 0.1 med virkning fra 1.aug. Skal ikke alle posisjoner med mer enn 0.1/2 være da synlig i registeret så lenge short’en i aksjen overstiger 0.5%?

Norske skog ligger nå på 2,38, så da vil den i mine øyne være korrekt til den går under 0.5, utelatt de som har under 0.1/2 i nettoposisjon?

“Tabellen nedenfor viser summen av nåværende åpne shortposisjoner som er større eller lik 0,5 %. Eventuelle shortposisjoner som er under denne terskelen er ikke inkludert i noen av tallene som presenteres her. Posisjoner oppdateres hver virkedag kl. 15:30 CET”

Det står jo at det er summen. Summen er betegnelsen av resultatet av en addisjon, av i dette tilfelle flere shorter. Så lenge hver enkel da er over varslingsterskelen på 0.2 % skal de i mine øyne være inkludert? :woozy_face:

Det er dog ingenting i veien for at det ligger mer short enn innrapportert, eneste jeg ser i mine øyne da er mer dekning, høyere kurs, mer avkastning :clown_face:

Mangel på innrapportering skal jeg selvsagt ikke si meg uenig i. Om alle følger reglene til finanstilsynet skal det da være rett, ifølge mitt lille hode :grimacing:

Short er bagatell etter tilbakekjøpet.
Etter sommerferien, vil volumet øke betraktelig daglig, som igjen vil få kurs opp betydelig.
Om Nskog kjøper alle aksjene på dette nivpet(43-45) er det fortsatt rom for utbytte rundt 1kr, etter deres maks prosent er kjøpt.
Det er nå en må være 3

Eksponert mot skogen, økte med åpning idag.

1 Like

Status share repurchase programme

Dette med tilbakekjøp var ikke bra. I hvert fall ikke nå. Kursen går jo opp! Feil håll! Utbyte hade varit bedre. Kursen hade muligen gått opp kortsiktig, men siden gått ned til mer kjøpvenlige 37-39 NOK eller lavere :clap:

Status share repurchase programme

1 Like

Flott med close over 46 idag. Tilbake kjøpene virker samt sentiment i aksjen. Kanskje vi får ett run i morgen mot 47.

Flott og se at kursen har satt bunn og at short krymper.

Restarting PM5 at Norske Skog Saugbrugs

2 Likes

Status share repurchase programme

Rentefastsettelse

https://newsweb.oslobors.no/message/598569

TekBot?

Anyways, merkelig at Tore fratrer etter så kort tid i stillingen.

Er det tvist med styret om veien videre som får han til å gå? :thinking::thinking:

Merkligt at slutte etter så kort tid, men jobben som daglig leder kanskje ikke blev som han tenkt seg. Kalrn er ju dessutom fortsatt ung så kanskje han fikk en mulighet at gjøre noe annet.

Førrige daglig leder fikk mer eller mindre foten. Den nye slutter etter 91 dager. Ikke bra. Hadde kunne tenkt meg at kjøpe mer aktjer på dagens kursfall, men med 2 så raske sjefsbyten etter at ny eier kommer inn, så venter jeg.