Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Northern Drilling (NODL) 🛢

Mandatory notification of trade by primary insider

1 Like

Dette er bra altså, hans tredje kjøp siden august.
Helt ufattelig at denne kan handles på 12-13 tallet når potensialet er opp mot NOK 100 - 150. ved full seier.

NODL: STYREMEDLEM KJØPT 19.269 AKSJER, KURS 12,72

Oslo (Infront TDN Direkt): Marius Hermansen, som er styremedlem i Northern Drilling, har kjøpt 19.269 aksjer i Northern Drilling til gjennomsnittlig kurs på 12,72 kroner pr aksje.

Det fremgår av en melding torsdag.

Etter kjøpet eier Marius Hermansen 339.303 aksjer i Northern Drilling.

Junaid Razak [email protected]

Infront TDN Direkt, +47 22 00 11 55

Takk for påminnelsen, @Rodjer. Hatt denne på watch en stund. Kjøpte idag rett under 13kr og plukker mer om den faller tilbake til 11-12. Et spennende bet i inngangen til jula og 2022 det her. :slight_smile:

1 Like

Ja, denne er ekstremt spennende synes jeg, kan plutselig skje noe her og den kan gå bananas.
Samtidig kan det ta noe tid, vanskelig å si, men jeg tror ikke dette vil ta så lang tid, ingen er tjent med at disse fartøyene ligger lenge.
Denne kan selvsagt gå flere hundre prosent bare på spekulasjon og gambling før det kommer noe håndfast,

Oppdaterte de ingenting på prosessen i Q3?

Nei, det kom ikke noe ytterligere utover det som er kjent allerede.
For min del er det Bull når MH fortsetter å kjøpe.
Ingen med vett i behold som med vilje kjøper uten å ha tro.

Mulig noen har begynt å våkne nå

En liten kjapp mini-TA.

Idag (og igår) har vi fått en fin bevegelse opp som har smadret SMA20/50/100/200. MA200 er på vei opp og så lenge vi holder oss over den (pt. ca. 12,7+) fremover ser dette lyst ut. Kikker mot ca. 16-17kr som første motstand der vi flere ganger tidligere har snudd ned. Dagens volum var av det relativt høye slaget og er spent på videre bevegelse her de neste dagene om vi får tradere som faller av eller en follow-through opp mot 16-17.

1 Like

Så om nodl får godkjent oppsigelsen av riggene og får tilbake pengene de betalte i forskudd så ser vi en kurs rundt 100 kr.

Det er ett scenario.

Finnes det andre scenario?

For eks at de må ta imot riggene. Hva da?
Har de da to rimelige rigger til leie i markedet uten gjeld? Det kan også gi en kraftig opptur.

Andre scenario?

Det fundamentale har @Rodjer & co bedre kontroll på. Understreker dog at det tekniske og fundamentale (innsidekjøp og mulig løsning på konflikt) pt peker i samme positive retning.

-En mulighet kan være at Nodl sikrer seg langtidskontrakter for et eller begge skip.

  • At man får 2 for prisen av 1 og har en kjøper selv til dem.

Tror det finnes mange muligheter, men ser vel erstatning som mest sannsynlig utgang her.

For min del er det hvertfall utrolig bullish at et styremedlem kjøper 3 ganger siden medio august, de siste to kjøpene etter at begge var kansellert.
Det burde logisk borge for at Hermansen øyner oppside og gevinst her.

Personlig tror jeg at risikoen faktisk uansett utfall er nesten fraværende mens potensiell oppside kan være opp mot nok 150/aksje

Takk, ja nodl var vel aksjen med høyest omsetning idag ift normalen, jeg føler meg ganske trygg på at vi fortsetter oppover imorgen.

Når er disse riggene planlagt ferdige og klare for salg/levering?

1000 kroners spørsmål.
Nodl har jo kansellert bestillingene og levert krav mot verftet.
For alt vi vet kan begge være ferdige nå og at verftet forhandler mot andre kjøpere.
Helt umulig å vite hva dette ender med til slutt.
Men, dette er en risiko jeg er villig å ta, det kan gi en astronomisk gevinst ved full seier, det kan gi voldsom gevinst ved noe gjennomslag mens det selvsagt blir elendeig om Fredriksen taper saken fullt ut.

Blir det en ordning med kjøp allikevel, så kan jo løsningen være rett rundt hjørnet. Selges de til noen andre, tror jeg kursen kan få seg en liten knekk. Da vil det ta lengre tid med rettsak og greier. Spørsmålet er jo også om verftet tør å ta den sjansen…?

Kan dette ha noe å si for hvor riggene havner?

Veldig interessant og godt spørsmål.
Jeg aner rett og slett ikke, men spennende!

Noen som vet hva disse riggene heter og om de er søkbare i Wesselfinder?

Spørsmålet er jo bare om NODL er et riggselskap hvis det ikke eier rigger… :-))

Nodl kan bli ett rigg selskap med to veldig billige rigger. Eller de kan være ett cash selskap med penger på bok.
Elelr de kan være i en tvist over lengre tid. D

Akkurat nå er det jo null info å spore.

Men at de skal tape innskuddet er ulogisk.

Det beste er vel om ett annet selskap kjøper riggene av verftet og nodl får sitt innskudd ++ tilbake. Syntes selskapet kunne oppdatere litt nærmere…

2 Likes