Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Northern Drilling (NODL) 🛱

Tydelig at det allerede er i rettsapparatet.

Dsme krever de samme pengene som nodl gjÞr krav pÄ slik jeg leser det? Rart det ikke er diskutert her?

Jeg leser at arbitration ikke er en rettssak K sÄ mÄte men en forhÄndsbestemt mÄte Ä lÞse konflikter pÄ hvor advokatene legger fram saken for ett uavhengig komiteen. Ca 3 mÄneder behandlingstid visstnok.

1 Like

Et slags konfliktrÄd eller tvistenemnd dette altsÄ. Hvis det er 3 mnd behandlingstid, hadde det jo vÊrt interessant Ä visst nÄr dette arbeidet ble satt i gang. Ser ut fra hva du postet sist at kravene kom i midten av oktober.

Ja det er snakk om 10x i kurs det belĂžpet som nodl krever tilbake betalt
. Pengene er betalt inn
Men at Daewoo krever dette belÞpet er jo helt sinnsykt spÞr du meg. Men jeg kan ikke nok. Jeg regner faktisk med at slike ting bÞr vÊre avklart pÄ forhÄnd i en kontrakt. Og regner ikke med at nodl er sÄ dumme at de ikke vet hva de kan kreve fÞr de retter ett slikt krav.

1 Like

Ja, dette er jo juss pÄ hÞyt plan. Vi som setter noen penger i dette legger jo vÄr tillit i at selskapet har skrevet en god avtale og ikke avbestilt skipene uten at de fÄr kompensasjon. At en motpart kommer med tilsvarende motkrav er jo normalt, men er jo bare en del av et spill. Dette blir svÊrt spennende :slight_smile:

Skipene ligger fortsatt til kai.

Noen som har en formening om nÄr en kan forvente en avklaring? Er det tre mÄneders behandlingstid som er normalt og nÄr starten denne? Tanker rundt kursutviklingen, om noen kan vite noe som gjÞr at de forlater skuta eller bare tilfeldig utvikling (lav omsetning og noen som ikke gidder Ä vente mer). En siste ting, noen som sitter pÄ aksjonÊrlister av nyere dato? Tenker da spesielt pÄ om Hermansen har solgt noe etter kjÞpene i desember.

Masse synsing, regner ikke med dere har svar pÄ alt dette. Tar det jeg fÄr :grinning:

Jeg hadde tenkt Ă„ sende en mail til ir. Men pĂ„ hjemmesiden finnes det ikke en eneste kontakt info😅

OSLO BØRS – TRADING SUSPENSION

Northern Drilling Ltd – share purchase and mandatory offer requirement

I og med Hemen vil lÞse ut resten av aksjene, sÄ tyder det vel pÄ at her kommer det gode nyheter etter hvert
!?

Oslo Bþrs – Trading Suspension Ends

Dette er vel som et skambud Ă„ regne.

Burde vÊre det, men vanskelig Ä si hva Storeulv tenker, jeg valgte Ä ta god gevinst nÄ og sitter kun igjen med en lyttepost(1500 aksjer) som jeg kjÞpte pÄ en Nordea konto for fryktelig lenge siden

Jeg velger Ä sitte inntil videre. Tenker at hvis John har lyst til Ä gi 25% hÞyere kurs, sÄ er det noe pÄ gang. Vi har jo snakket om at om ting klaffer her sÄ er det flere ganger kursen.

2 Likes

Jepp, ikke uenig med deg og det kan vÊre et sjakktrekk Ä bli sittende. Kom meg ut med 40% drÞyt i pluss og er tilfreds med det nÄr veien er ukjent.
Lykke til.
Blir sittende Ä vente med de fÄ jeg har igjen om det skulle doble seg eller flerdoble seg

2 Likes

AssÄ Fredriksen lÄ rett under meldepliktig bud. 7000 aksjer utlÞste budet. Hvorfor gidde legge inn bud om han ikke har tro pÄ en god lÞsning i Korea? Dessuten regner jeg med at han har innsikt i prosessen pÄ en helt annen mÄte en hvermannsen. Det kan hende at det dryger. Men for Fredriksen spiller ett Är liten rolle om det utgjÞr flere hundre prosent. Hvorfor utlÞse budet visst ikke det er av positiv art?

1 Like

Spennende Ä komme hjem / inn til denne nyheten. Har beholdt alt mitt enn sÄ lenge. Med nylig erfaring fra SOFF sÄ gjÞr Hemen slik Hemen vil - fint pÄ innsiden av loven men allikevel i grenseland ufint i den jevne aksjonÊrer Þyne. SÄ alt kan vel egentlig skje her nÄ. Kan vÊre han har litt dÄrlig tid og det kan fint vÊre dette trekker ut og at ventetiden blir seig. Akkurat her og nÄ er jeg typ 50/50 avvente eller selge pÄ 17kr
! :call_me_hand:

Jepp, derfor jeg fant ut at pÄ 17 vet man hva man fÄr.
JF blir vinneren uansett.
Mulig han kjÞrer en milliardemisjon pÄ 10 etterpÄ og kjÞper ut de to fartÞyene, hvem vet

De har betalt inn 1,6 milliarder men mÄ ut med flere milliarder om de tar levering?

Hva blir total prisen for riggene om de tar levering? Og hva er riggene verdt i markedet idag?

Jeg forstod det slik at riggene ble kjÞpt sterkt rabattert halv pris nesten. SÄ uansett vil det vÊre god butikk? Emisjon pÄ 10 kr for Ä fÄ ut riggene virker ikke fristende for Ä si det sÄnn