Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Northern Drilling (NODL)

Definitivt en tendens til at markedet begynner å prise inn et sannsynlig positivt utfall av konflikten / situasjonen i NODL. Regner med at vi får en styreuttalelse / -anbefaling neste uke. I mellomtiden blir det spennende hvor langt NODL vil gå. Jeg har lagt ut salg på mellom 35 og 40kr om den kommer dit i et FOMO-øyeblikk. Ellers regner jeg med å sitte her fremover og se an hva som skjer. #krydderiportissen

Spennende å følge med på NODL om dagen. Det er helt klart demand og relativt sett få aksjer til salgs. Jeg tror vi snart får en vesentlig endring i prising her. Over forrige topp på ca. 24kr (ca. 10 mnd tilbake). Klorer meg fast enn så lenge :slight_smile:

Ja, blir spennende å hvordan den utvikler seg herfra. Jeg sitter også, mest sannsynlig til endestasjonen. Fortsetter den oppover så gir det meg økt tro på positiv løsning på tvisten.

Litt mye lotto her da det ikke finnes indformasjon hva kontraktene sier om kansellering. Nå tror jeg ikke NODL frivillig kaster penger på sjøen da de kansellerte skipene men lignende prosesser har vært mye mer oversiktlige enn denne så langt, for eksempel mellom Fred. Olsen Energy og Hyundai som også eier Daewoo, der ble penger tilsynelatende tilbakebetalt uten styr: 'Bollsta Dolphin' construction and drilling contract cancelled - Offshore Energy

Statement in connection with mandatory offer on shares in Northern Drilling Ltd.

1 Like

Bare å fortsette å bite seg fast her…! :sunglasses::partying_face:

1 Like

Ble god fart idag. Tenker alt under 35 nå er nobrainer, mye risiko ble fjernet idag og oppsiden ble etter min mening høyere om enn helt opp til 120-150 er heller tvilsomt. Alt mellom 40-100 ser fair ut på sikt. Budet på 17 var latterlig og Fredriksen vet selvfølgelig det, men det er lov å gå på fisketur.

1 Like

Bør vel begynne å nærme seg en ordning på problemene også. Verdt ett lodd det

1 Like

Northern Drilling Ltd – Last day of the offer period under the mandatory offer

Siste dagen for tilbudsperioden. Spent på hva som skjer med kursen… Dvs. vi har fått noen signaler allerede :slight_smile: Tipper det kan bli turbulent med store svingninger - mange som er usikre på hva de vil/skal/bør gjøre. Sitter helt rolig selv :gem:

Er nok en del som har valgt salg de siste dagene, naturlig at kursen går litt ned på tampen. Jeg sitter også stille. Spent på fortsettelsen.

Ganske sikker på det blir noen dager med kjøpsmuligheter her i nærmeste fremtid

Northern Drilling Ltd – Results of mandatory offer

NORTHERN DRILLING LTD. (NODL) – DISCLOSURE OF SHAREHOLDINGS

Northern Drilling (NODL) / Disclosure of shareholding

2 Likes

Begynner sannelig å bli litt kamp om aksjer i nodl. Nærmer det seg en avgjørelse?

Noe er på gang, kursutviklingen antyder iallefall det :ok_hand:

Det kan fortsatt ta tid, men det forandrer ikke at det er svært stor mulig oppside her. Blir nok muligheter for å plukke til lavere kurs igjen det er alltid noen som får høydeskrekk eller blir utålmodige. Her er dog alt fra 50-150 mulig utfall men ser ikke at NODL skal tape noe av kravet mot Daewoo så tror det er større sjanse for kurs 100+ enn kurs på 50 for å si det sånn.

Spennnede er det. 100 kr er jo en pen gevinst. Det blir spennende å se. Men det begrenser jo oppsiden før en avgjørelse. Men nå har de holdt på i over 6 MND. Det må da nærme seg en løsning. Elendig info fra ledelsen. Umulig å sende mail.

Northern Drilling Ltd – Updated and final results of mandatory offer