Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Northern Ocean

Har selv valgt å kjøpe litt Nol de siste dagene, denne bransjen er i farten og de to riggene deres ligger på Hanøytangen og sikler etter arbeid.
Det gjelder Deepsea Mira og Deepsea Bollsta.
Kommer det kontrakt til en av riggene eller til begge innen kort tid kan det få stor betydning for aksjekursen.
Slike rigger kan vel i dagens marked oppnå usd 370-400k/dag.

https://www.northernocean.no/our-fleet/

1 Like

Spennende selskap.
Tok et lite lodd på fredag. Vurderer å laste mer.

Bare fortsette å plukke her, kan få nøyaktig samme kursutvikling som Nodl

Jeg mener ikke å sammenligne Nodl og Nol da de er i vidt forskjellig situasjon, men tenker ift kursutvikling fra 10-12 kroner og oppover et helt stykke.

Hvilke rigger har oppnådd 370k dagen nylig? Den siste kontrakten jeg så var Spitsbergen som fikk 330k med oppstart…seint 2023.

Ja, om det eventuelt blir usd 340k elelr 370k spiller forsåvidt mindre rolle, men man skal ikke glemme at rigger vel gikk for 6-700k/dag tilbake i 2013.
Jeg kan selvsagt ikke si hva rate dem lander på, men utelukker ikke det jeg skrev i innlegget over.

Leser på HO/FA at man mener ut fra info som foreligger at mye tyder på at West Bollsta kan ha fått eller ligger svært godt an til kontrakt nå.
Blir spenennde dager

Er jo ikke det store volumet i NOL, men det er litt bevegelse i kursen nå.
Kanskje vi bryter 13 om ikke lenge.

Ja, ser betydelig bedre ut nå, 13 kan nok brytes idag på betydelig høyere volum

Jepp. Der gikk den gjennom 13.
Spent på utviklingen videre og om/når det kommer melding.
Ut fra HO ser det ut som det kun er spørsmål om kort tid før det ligger noe konkret som skal meldes :crossed_fingers:

1 Like

Ser bra ut idag😀

Flott omsetning og bra driv.
Melding om kontrakt på begge riggene hadde gjort seg nå.
Tror vi nærmer oss avgang for dette toget ganske snart.

Kan bli spennende i denne aksjen fremover. Jeg har klokketro på offshoresektoren generelt

Slett ikke utenkelig at dette er området hvor ferden for Northern Ocean(NOL) sine rigger, Dps Bollsta og Dps Mira går. Meget spennende det som foregår der nede.

Offshore Namibia is quickly becoming an exploration hotspot (riglynx.com)

Skal ikke se bort i fra at de kan få noen gode kontrakter på norsk sokkel også. Jobber selv på sjøen og har registrert en del seismikkskip i Nordsjøen. Det letes nå når prisene på olje og gass er lukurativ.

Kanskje, men tror begge riggene skal til Afrika nå i første omgang, forventer egentlig melding ganske snart, tydelige signaler i enkelte miljø at det virker å være avgjort så normalt sett skulle det da tilsi at melding er nært forestående.

Har du lest noen plass at de mulig kan ende opp der? Eller er det rykter/magefølelse?

Det er nok endel rykter i markedet spesielt fra flere ansatte i segmentet som uttaler seg på HO samt funn på Hanøytangen hvor riggene ligger.
Men, inntil kontraktene meldes er det kun rykter.

1 Like

Kan du utdype? Hvilke farkoster & hvilke felt?

Møtt på pgs skip flere ganger ved Statfjord / gullfaks området, husker ikke skipet. Også møtt på skipet Atlantic guardian i samme området, i tillegg til vest for Kristiansund. Sistnevnte går på kontrakt for EMGS.

1 Like