Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian Block Exchange (NBX)

Finansiell kalender

Norwegian Block Exchange issues share options to all employees

Som vi ser av aksjonærelistene, Samuelsen invest er på veg ut i høy fart.
Trolig siste dag i sell idag. Håper på god oppgang her over 4-4,5 kr når salgs presset er ute.

Hva er det som skal dra aksjen oppover?

Volumene på børsen faller mot konkurentene dvs de taper markesandel og Q1 kommer til å fortsette å bli et kvartal de brenner mye penger på.

Mcap er på 2kr ca 150mill nok.

De har bra volum idag iallefall:)
Det er og ett signal når en så stor aksjonær er på veg ut, da dette presser kurs ned. Når selger er borte, som gjentatte ganger idag har solgt til underkurs, noen ganger opptil 15% underkurs…

Trigger: Bankkort som rulles ut, Comback for crypto, konsolidering…

Problemet er jo at det er omtrent null volum i aksjen.

samtidig så synker markedsandelen dems.

Jeg tørr å påstå at selskapet er grovt overpriset slik dagens situasjon er.

De har hatt økende volum siste ukene, dagens volum er på 900 K i skrivende stund.
Mye som er overpriset i dagens marked Evilfreud, men NBX kommer til å ha en mye høyere Mcap til sommeren.

NBX må hente inn penger igjen mot/over sommeren, så jeg håper de har høyere kurs slik at utvanningen blir mindre.

Nå lever de jo på et konvertibelt lån.

Eller oppkjøp kanskje, hvem vet. Det er en av scenarioene jeg er i askjen for.,

Jeg heier på nbx og tror det vil løsne. Gøy med høyere omsetningen

Ligger igjen 180K på 2,0 blank… Ellers små summer oppover til salgs.

Spennende hvem som kjøper. Tror også på oppkjøp av større aktør

1 Like

Hva betyr dette?

har du cache gold token er det påtide å selge.

Norwegian Block Exchange ligger i en tilnærmet horisontal trendkanal på kort sikt og videre utvikling i samme retning indikeres. Aksjen tester støtten ved cirka 1.90 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 1.90 kroner vil utløse et salgssignal. Volumet har økt vesentlig i det siste. Dette vitner om økt interesse for aksjen, kanskje grunnet fundamentale nyheter. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som er et tidlig signal om mulig vending opp også i kursen.Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.

Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 52)

Har vært i kontakt med ledelsen i NBX der jeg har fått svar på en del spørsmål, rett og slett Q&A.
Svarte meg opp innen 24t, fantastisk oppfølging.

Jeg økte i NBX i dag, PM om dere ønsker denne oversendt på e-post.

3 Likes

Jeg har vært i kontakt med ledelsen i NBX, her er svarene jeg fikk. Legg spesielt merke til Break even ved kredittkortet og siste spørsmål med handelsplattform.
Dagens fall, og dagens kurs er ubetydelig.
Gjør deres egne vurderinger, jeg sitter.

Hei Roar,

Jeg har forsøkt å svare ut spørsmålene dine, håper du finner informasjonen interessant.

Jeg tror det er ekstrem god timing å vurdere denne sektoren nå, gi meg beskjed om du ønsker ytterligere oppfølging.

• Da krypto har hatt et vanskelig år, hvordan er etterspørselen til deres plattform?

Alt er relativt, og kundetilgang og interesse er styrt av markedet generelt. Hvis du ser isolert på trading volumer, så er dette fortsatt lavt. Det er enkelte perioder og dager med høyere volum, men generelt er interessen fortsatt lav.
    ** Punkt to i forhold til handelsvolum, er at det fremover vil komme flere tokeniserte produkter, NFT’er osv. Dette vil gi en ny og bredere interesse for handel på NBX plattformen. Det er foreløpig gjort enkeltstående eiendomstransaksjoner og første tokeniserte obligasjon ble annonsert denne uken.*
    Oppsummert, vil jeg si etterspørsel er avmålt pt, men jeg forventer en vesentlig økning og fokus på disse nye produktene ila 3-6 mnd, og uansett i år/2023.

• Er kundene fornøyd, hva er eventuelt kunde misfornøyd med? Går det fortsatt tregere enn hva det burde ved utbetalinger?

Kundene er stort sett fornøyd med IP og plattform hos NBX. Governance og sikkerhet (compliance og custody)er antagelig av de beste hos NBX. Dette virker å øke i annerkjennelse blant større aktører.
    ** Ref samarbeid med Norges Bank og flere andre institusjoner, vil jeg si det er en mindre gruppe svært store aktører, som er meget fornøyd med AML- og konsulent arbeid utført av NBX. Det er naturlig å forvente at bla AML vil fremstå mer tydelig som eget forretningsområde ila 2023. Dette er underveis til å bli en egen avdeling som et resultat av stor pågang fra div statlige organisasjoner, banker og finansinstitusjoner.*

• Er inntjening stabil?
    ** JA*

• Hvordan ser dere for dere vekst i år både på kundemasse og inntekter?

** Det er diverse aktiviteter på gang og underveis, som vil øke kundetilgangen. Selskapet håper å slippe flere nyheter rundt dette fremover. Vedr inntekter, så vil inntektsstrømmer fra AML og kortet bidra godt til at selskapet kan bli cash-positive i 2023. (dette avhenger videre av finansielle aktiviteter og m&a).*

• Kan det forekomme oppkjøp av andre krypto selskaper i Norge?

• Det er ikke usannsynlig at det blir økt m&a aktivitet i et marked, som det er nå*.
  • Mener NBX at dere har ett konkurransefortrinn?

** Jeg kjenner de fleste selskapene som operer i Norden, og min personlige mening er at NBX har den beste plattformen for å imøtekomme regulatoriske krav, og tjenester tilknyttet dette. Jeg er ikke dypt inne i tech’en, så vi kan evt sette opp en call med utviklere etc, om dette er ønskelig.*

• Hvilke risikoer momenter ser dere for dere fremover?

** Jeg vil si markedet generelt. Det er lite igjen, som kan påvirke NBX negativt fremover. Strømmen av dårlige nyheter og skepsis til crypto, kan vanskelig argumenteres lavere. Fremover vil det være større generell interesse for disse plattformene, fordi både retail og institusjonelle investorer, vil bli mer bevisst nye produkter, når disse lanseres*.

• Kredittkortet:

• Dette har jeg lest meg frem til og vurdert som en veldig god løsning. Hvor mange % av deres kundemasse forventer dere at kjøper dette kortet?

• Det er ikke laget noen konkret beregning på adopsjon blant egne kunder. Per nå er det ca 3000 på venteliste og en majoritet av disse er NBX kunder. Det er basert på dette, naturlig å tro at selskapet når målet om 5000 kort utstedt, tidligere enn først antatt.
  • Jeg har forstått at dette vil skape en god del inntekter.

• Ja, en vellykket lansering av kortet, kan finansiere hele driften til selskapet.
  • Kan en forvente årlig inntekt pr kort kr 1500? om da 50% av deres kunder(20 000) kjøper kortet vil dette gi 15 MNKR i inntekter årlig?

• Du er ikke så langt unna, og jeg sitter ikke med regnearket her. Jeg vil si (CA);
      • B/E ved 4500-5000 kort
      • Ca 300 000/ mnd i positiv cash-flow, 10 000 kort
      • Ca MNOK 1/mnd, 20 000 kort
      • Ca MNOK 3/ mnd, 40 000 kort
      • Avhengig av lansering og interesse, kan NBX nå 10 – 20 000 kort i Norge, ila 12-24 mnd. Med lansering i Sverige vil dette tallet kunne bli høyere. I Sverige er det stor interesse for BTC, og vi tror kortet vil vekke god interesse der.
  • Har dere andre triggere fremover som kan være fint å få belyst i denne epost kan du bare før det opp.

• Jeg har ikke ytterligere informasjon å dele i forhold til dette spørsmålet. Vi kan sette opp en call, så kan jeg fortelle mer om hva som kan være lov å håpe på i 2023.
  • Kan det være på trappene og integrere en komplett handelsplattform, dere besitter en stor gruppe brukere, så å tilby de alle finansinstrumentene vil og gi dere økning i inntekter vil jeg tro.

• Dette kommer, kan ikke gi ut mye info på dette pt.
4 Likes

Fantastisk bra jobbet, flotte spørsmål og meget flotte svar.
Dette med handelsplattform kommer ser jeg og så kan man bare spekulere i hvem som skal levere.

Er selvsagt helt genialt, brukerne har de jo allerede.

Bra du poster svar,
3000 på venteliste kan være realitisk med all PR og influensere NBX har brukt for å få folk på venteliste.
1500kr høres svært optimistisk ut. Håper NBX får ut kortet før lovendringen om tilleggsfordeler kommer.

I Sverige er utfordringen tilgang til bank, dvs flytte penger mellom børs og bank. Pr nå har ingen aktører klart å løse dette. Så svært lite trolig at NBX får medvind der da de heller ikke har løst problemer.