Så lovendringen er vedtatt @Evilfreud ?
Nope, høringsfrist var 01.11.22.
Kom inn masse greier, usikker på hva neste fase er. Men tipper en variant av forslaget går igjennom.
Da bør du som moderator rette din påstand over da det ikke er vedtatt.
Om du leser 6 av tilsvarene, er alle negativ til lovendring, så veldig usikkert om dette kommer i det hele.
Selvsagt er tilsvarende negative. Det er jo selskaper som tjener penger på kreditten.
Endringen kommer garantert. Tilsynet ønsker virkelig endringen igjennom, og de har jobbet for å få ned bruken av ikke sikkret creditt i Norge, først ved kredittregisteret og så ved at usikret gjeld smeller hardt i hvor mye du maksimalt kan låne for bolig.
Uening, både dette og lakseskatt faller i fisk:)
Lakseskatten kommer, den blir kanskje noe redusert. Men den kommer.
For å snu tilbake.
Ser ut som det fysiske kortet blir forsinket, ( eller utsatt pga kostnad?) heller ikke noe Apple pay og Google pay.
Tipper de kutter apple og google pay pga kostnad( 100k ish pr måned).
NORWEGIAN BLOCK EXCHANGE AS - Finanstilsynet.no
Noen som vet hvorfor NBX enda ikke står med e-penge konsesjon?
De meldte i juli 2022 at de skulle få denne.
Hvordan går det med Firi? De sliter vel kraftig som alle andre? Blir nok vanskelig å hente penger for dem, mulig NBX kjøper dem opp
De gjør det rimelig heftig omdagen faktisk.
Hvit er NBX sort er Firi.
Er fra Tirsdag. Markedsandelen til firi bare vokser og Januar ser ut til å bli en ekstremt god måned.
I 2022 har ratioen stort sett vært 1:10 dvs Firi har hatt 10x av NBX sitt volum, de siste ukene har dette økt og man har mange dager vært oppe på 20x.
Igår var det 11x målt i kroner.
NBX daily totals:
[NOK] 796,755.09
Firi daily totals:
[NOK] 8,814,271.44
så da har de ingen planer om emisjon?
NBX?
De endte vel opp med et konvertibelt lån for å holde driften igang.
Poenget er at du kun er på NBX tråden for å spre negativitet noe som blir ekstra idioti når man har investert i en konkurrerende Platform. Håper admin tar en prat med deg, vet flere som har blitt kasta ut ved å oppføre seg som du gjør
Din agenda med NBX er kun å finne negative ting ettersom du er investert i en konkurrent. Blir som å investere i Norwegian og så gå til FLYR tråden å prate dritt
Altså, jeg har valgt å investere i den aktøren som har gjort det best. Jeg har også som alle andre mulighet å investere i NBX. Men jeg har valgt å ikke gjøre det fordi jeg synes selskapet har utviklet seg elendig.
Samtidig er det helt legitimt å spørre hvorfor selskapet ikke står registrert med e-penge konsesjonen da de blåste det ganske stort opp at de skulle få den. Nå vet vi at de sannsynligvis blåste det opp fordi de hadde behov for en emisjon.
Så selv om enkelte ikke liker det så er det legitimt å spørre om noen vet hvorfor de ikke står med den registrert.
Hva har dette med det jeg skrev?`Gå gjennom alle dine innlegg å finn 1 positivt. Du er KUN på NBX tråden for å spre negativitet. Det er poenget
Så du mener folk ikke skal stille spørsmål rundt et selskap som sliter? som ikke har klart å levere på noe av det de har lovet?
Spesielt når selskapet har børsmeldt ting de 6 måneder senere enda ikke har levert på?
Må si meg ening her. Men la gå, her kommer det så mye positivt at NBX vil gjøre det bra fremover. Lite hva Evilfreud kan gjøre med det:)
Krig, markedsuro, coins har stupt. Er jo ett vanskelig klima og Firi sa jo også opp store deler av de ansatte. Poenger er igjen at alt du skriver er nagativitet og når man samtidig har investert i en konkurrent blir det jo baising. Hold deg heller unna tråden og la NBX seile sin egen sjø så kan vi som tror på NBX få ha tråden i fred
Alle aktørene i krytpospacet har sagt opp folk, også NBX.
Hele poenget med Tekinvestor er å prøve å unngå ekkokamre. Da må det faktisk være lov å stille spørsmål. Så trenger man ikke like at folk drar frem ubehagelige fakta om et selskap man gjerne håper skal gjøre det bra.
Eller ønsker du et forum hvor man kun drar frem positive ting om en aksje, ikke faresignaler eller røde flagg?
Handeln i aktien har varit nedstängd i två timmar nu. Vad kan det bero på?
spread.
ligger en på 1,6