Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian Block Exchange (NBX)

Jeg er veldig ny innen investering og har noen “lekepenger” jeg kjøper noe aksjer med. Jeg synes dette selskapet er veldig spennende, og med tanke på uroen i markedet i dag tror jeg krypto er en “trygg grunn” for mange å bevege seg mot. Har noen her noen tanker om når oppgangen til selskapet evt vil være? Har lest at kortet vil bli lansert i løpet av april, men føler ikke at vi vil se en oppgang før vi får tall på hvor mange som har mottatt kortet eller ved en kvartalsrapport.

Problemet er at selskapet blør penger og har svært lav omsetning på børsen sin. Lite trolig at et kredittkort skal klare å endre det.

Selskapet er også priset til 150mill kroner, noe som er ganske mye når man ser inntektene deres.
Selskapet driver heller ikke med kvartalsrapportering, kun halvårsrapportering.

Skjønner, jeg har testet tjenesten og synes det var noe dyrt, men tenkte kanskje det ville være populært med bitcoin cashback.

Kan legge til at Evilfreud er investor i Firi og er kun inne på denne tråden for å prate dritt om NBX. Går du til Firi tråden er han superpositiv. Med andre ord forsøker han prate ned en konkurrent som er tåpelig spør du meg.
Sjekk nyhetene NBX har kommet med i det siste. De jobber på og Afrika er spennende.
NBX er selvklart risiko men spennende som du sier

Aha, skjønner. Har vært på denne plattformen i en dag så lærer fortsatt. Leste masse om NBX for halvannen måned siden da jeg gikk inn i selskapet. Har ingen stor post, men venter spent på nye oppdateringer i fremtiden. Synd vi ikke har fått noen tall på hvor mange som har satt seg på venteliste til kortet…

Tja jeg poster kun fakta. Omsetningstallene til alle norske børser er offentlige via kryptopris.no

Og det stemmer godt at jeg er aksjonær i fiir samtidig som jeg styrer unna nbx. Grunnen er at ene børsen tar markedsandeler mens den andre ikke gjør det.

NBX kicks off the Staking as a Service Operation by delivering tailor made staking services to Iagon

1 Like

Virker som de jobber hardt. Her vil nok flere nyheter komme.
Vært veldig gøy med en større avtale som fusjon eller lignende med noen større.

Stig flytter 1,9mill aksjer til SEB.

Noen som skal låne for short? sikkerhet for lån? Noen tanker?

Du må huske på at hovedeierne er Kjos familien. Det er ingen av dem som kommer til å øderlegge for de andre. De har selv investert store summer som fruen til Stig. Litt dumt om han skaper uro i hjemmet ved å låne ut aksjer til short??

Jeg vet ikke hva som er greia med at aksjene er flyttet. Short er en mulighet. Kan også være at SEB tar de som sikkerhet.

Men heg heller mot at de har dratt dette lånet hvor det trykkes aksjer.

Antar det kommer melding som forklarer hva som skjer etterhvert.

Jobbes jo mye for tiden. Ettersom det er SEB aksjene går til er det mye mulig det kommer en avtale med noen i Sverige. Noen som ønsker å kjøpe seg inn i NBX.
Kommer nok mange gode nyheter fremover.

De har jo et ekstremt pengebehov, så jeg heller mot spirallånet.

Det i sverige er jo snakk om sammenslåing. men det løser ikke pengeproblemet da de to aktørene det snakkes om begge taper penger.

Firi er jo konkurs om de ikke klarer få tak i penger som de nå ønsker å hente inn i ett tungt marked. Spørs om noen ønsker være med. Beste er nok å satse på NBX som har rike eiere.
Mye mulig jeg kommer til Firi tråden å advarer dem som handler der

Det er faktisk ikke korrekt. Nå bekreftet de at de tjente penger i Mars.

Slutt å lyg. De behøver penger, de er så desperate at selc COO er ute på twitter for å få inn penger

De tjente penger i mars. Twitter posten til COO er nok for å slippe alle som kommer 2dager etter de har hentet penger og klager på at de ikke fikk være med. Det har skjedd hver gang de har hentet penger før.

Hadde ikke overrasket meg om det kom en ganske positivt melding rundt pengehentingen om ikke så lenge.

Hvem vil kjøpe seg inn i et døende selskap?

Er jo supert for Firi at de tjener penger i mars, merkelig at de behøver penger da.
De kommer ikke til å få penger og derfor burde de som handler der flytte over til NBX

Det har vært rykter i markedet om at de snakker med 1 eller 2 svenske selskap rundt sammenslåing.