Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

1 Like

De flyr faktisk mye laks.

2 Likes

Dette skyldes vel at det nå er MAAAANGE flere aksjer i omløp, så før noen øker shortene sine drastisk vil det ikke synes.

3 Likes

Noen ønsker ikke innlegget, selv om det er rett fra Finanstilsynets sider. Nå går det for vidt her?
Tar med hva jeg skulle gjerne lagt til:
Og det er her jeg mener hunden ligger begravet i Nano.
1 shorterfond ligger åpent med short, mens 6 andre ligger med < 0.5%.
Med den lave omsetningen vi har i Nano, kan disse fondene vanskelig ha fått tak i tilstrekkelig med aksjer? Eller hva?

Kan du ta ting i rett tråd. Dette er nano tråden ikke NAS tråden.

Desuten virker det som du ikke ser hele bildet. Det er MYE mer aksjer i NAS. Så med mindre noen har økt shortene sine med 3x antallet det aksjene de var før emmisjonen så vil de falle utenfor listene til Finanstilsynet.

Flytter denne til NAS tråden.

2 Likes
1 Like

:bear: HSBC cuts price target on Norwegian Air Shuttle to NOK 20

Link?

Er det noen som vet hva kjendisinvestorene kan ha betalt sånn ca for aksjene i NAS?

48,-.

Emisjonskurs 33kr+ 15kr for tegningsretten som de kjøpte av Kjos.

3 Likes

Som jeg tenkte. De har fortsatt litt å gå på. Takk for svar.:smiley:


Storbanken HSBC skriver i et analysenotat onsdag at de forventer at Boeing 737-flyene blir stående på bakken i minst to til tre måneder.

Samtidig kutter storbanken kursmålet på Norwegian fra 46 kroner til 20 kroner. De opprettholder også anbefalingen om å redusere aksjebeholdningen i selskapet.

Her lever innlegget opp til @aksjefokus krav om at kvalifiserte kilder bør benyttes siden de har mer peiling en vanlige folk. God helg :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Fortsetter denne utviklingen, kan vi snart bytte likt Nano/Nas. Kjendisene skal visst ut igjen?

ja, men vil du det da ?

Nei, det kommer nok ikke på tale.:smiley:
Men går NAS ned under 48, så kan det nok være jeg går inn litt. Jeg har gode erfaringer med å være inne på helt andre nivå.

alle shortposter i NAS er nå dekket

Som det står i denne tråden fra igår, så har det kommet 200% flere aksjer siden forrige uke. Shortposisjonene relativt til antall aksjer i selskapet har gått ned, men man kan ikke vite hvor nærme 0 de er. Kun at de er <0.5%.

2 Likes

Det er riktig @diffish.

Noen som har tanker om kursmålet til HSBC?