Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Nå har vel NAS utsatt levering av 4 Airbus 321LR fra 2019 til 2020 men er vel fortsatt 4 A320neo som skal tas levering av og etter planen lease ut. Noen som vet når disse er planlagt mottatt i 2019 og om det er noen mulighet for Nas å bruke disse til å avlaste Max problematikken?

Nå får de med mer erfaring korrigere meg, men det er vel ikke bare å sette inn Airbus når hele produksjonen din er gearet opp til å være med Boeing, desuten må jo piloter sertifiserers osv.

Planen er vel uansett å selge / lease videre alle airbusene og de bør jo ha steget noe i verdi pga Boeing problemene.

Trodde de hadde noen Airbus-fly i drift nå jeg som var planlagt byttet ut med nye Boeingfly fremover men ser jo nå at de ikke har det. My bad.

02/04-2019 15:45:23: (NAS) Invitation to presentation of Norwegian Air Shuttle’s first quarter report

Jeg gjør og syns også dette er spennende.

Dette har jeg fått med meg. Syns du argumenterer fint for dine poeng. Selv om du kanskje kan være litt utilsiktet belærende av og til. Det kjenner jeg meg igjen i siden jeg av og til har samme utfordringen :slight_smile:

7 Likes

31 posts were merged into an existing topic: Norwegian Teknisk analyse (NAS) (TA)

03/04-2019 11:00:00: (NAS) Norwegian Air Shuttle ASA - Sale of two Boeing 737-800 aircraft

verdt et forsøk her. kjøpt

Braste gjennom støtta på 40 blank?

04/04-2019 08:00:00: (NAS) Traffic figures for March 2019

Er ikke dette en typisk melding hvor førsteinntrykket er “Hey, økning. Dette er knall” og kursen stiger litt før det synker inn at “Hmm, økningen er veldig liten i forhold til foregående måneder” og så synker kursen tilbake igjen og ender dagen i minus? :blush:

Dette er vel ikke med på å lette godkjenningsprosessen vil jeg tro.

Iflg kommentarene, så skal de ha satt på mcas igjen som ikke er iflg prosedyrene. Tror man burde sjekke en litt bedre kilde for å være sikker på hva som faktisk er konklusjonen.

Nå kom jo første rapport fra Ethiopia, den legger all skyld på Boeing. Samtidig vet vi nå at de forventer forsinkelser og kanseleringer i sommer og at de har måtte ty til wetlease, så mye av sommeroppturen er spist opp.

Ute på SL. 40-som-støtte-strategien er done for min del. (Trades: 40,30 inn, 41,60 ut, 40,21 inn, 39,96 ut)

Får se om den skal lenger ned da?

Ute jeg også med 1/2 parten. Vil ikke gi helt slipp på formasjonen i chartet over enda, selv om den potensielt kan falle 3-5 kr til.

Tror det skal lite til nå før NAS reiser seg.

“Dette virker ikke så verst?
Totalt fraktet Norwegian 2.961.840 passasjerer i mars, tilsvarende en oppgang på 11 prosent fra samme periode året før.
SAS fløy 2,5 millioner passasjerer i mars, en økning på 3,1 prosent fra i fjor.”

All “skadelig shorting” synes å være skrinlagt. Mulig at Kjosern har lært ei dyr lekse ved et tidligere voldsomt utlån?

Brudd opp fra den største kilen du har der som vil være en ‘friskmelding’? Tenker å holde et blikk mot NAS mot mulig inngang ved etablert brudd opp. Tenker den skal vel inn i en akkumuleringsfase i sommer, så hva jeg tenker på er kanskje ikke med i dagens bevegelser?

Prøver å være tidlig ute med akkumuleringen selv. Har fått tak i en del, men absolutt ikke på bekostning av Nano. Aksjene der ligger i ro.:grinning:
Jeg regner med at siden flygerne i ulykkesflyet var helt uten skyld, så må det være overveiende sannsynlig at Boeing må bære et stort ansvar for eventuelle tap NAS må ha hatt. Dette er det fokusert for lite på. Stor trigger!