Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Som jeg tenkte. De har fortsatt litt å gå på. Takk for svar.:smiley:


Storbanken HSBC skriver i et analysenotat onsdag at de forventer at Boeing 737-flyene blir stående på bakken i minst to til tre måneder.

Samtidig kutter storbanken kursmålet på Norwegian fra 46 kroner til 20 kroner. De opprettholder også anbefalingen om å redusere aksjebeholdningen i selskapet.

Her lever innlegget opp til @aksjefokus krav om at kvalifiserte kilder bør benyttes siden de har mer peiling en vanlige folk. God helg :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Fortsetter denne utviklingen, kan vi snart bytte likt Nano/Nas. Kjendisene skal visst ut igjen?

ja, men vil du det da ?

Nei, det kommer nok ikke på tale.:smiley:
Men går NAS ned under 48, så kan det nok være jeg går inn litt. Jeg har gode erfaringer med å være inne på helt andre nivå.

alle shortposter i NAS er nå dekket

Som det står i denne tråden fra igår, så har det kommet 200% flere aksjer siden forrige uke. Shortposisjonene relativt til antall aksjer i selskapet har gått ned, men man kan ikke vite hvor nærme 0 de er. Kun at de er <0.5%.

2 Likes

Det er riktig @diffish.

Noen som har tanker om kursmålet til HSBC?

Ett generelt tips når det gjelder analytikere (dette har ingenting med NAS å gjøre) er å ignorere utlendingene. De har en systematisk dårlig track-record i Norge. Business is local.

Nå er ganske mye av businessen til NAS i utlandet da.

2 Likes

Det er veldig kjent i miljøet at man ikke benytter utenlandske analytikere på Norske bedrifter selv om de livnærer seg i en global næring. Det være seg olje og offshore, eksempelvis.

3 Likes

Det er jo deres fundamentale syn som er interessant ikke hvilket språk de prater. regionale hensyn slik som ofte gjelder olje og offshore, har lite påvirkning på flybransjen. Hovedårsaken til at de er negativ er jo MAX 8 noe som ikke kan anses for å være en regional faktor.

1 Like

Skal NAS allerede i dag ned på 48kr? Synes det går kjapt.

ja, prøvde en liten trade, men kastet tvert. best og holde seg ute tenker eg noen dager.

21/03-2019 10:26:37: (NAS) Approval of annual financial statements for 2018

Jøsses, børsen er nådeløs nå.

Som vanlig, hadde jeg nær sagt. Det ser ut til at Spettet har skummet fløte ned til 48kr?

5 Likes

Norwegian har forskjøvet leveranser av nye Max. De har omtrent samme kost som 800 (dyre i drift, men billigere å eie og 800 er vesentlig mindre verdt). Hoved gevinsten med nye fly for norwegian er å kvitte seg med dyre leasing avtaler (Karlsen). Det er 18 fly som står på bakken, men de skal ikke leie inn fly for å erstatte disse.
Det blir vel et inntektstap og frem til en avtale om kompensasjon er på plass så er det endel usikkerhet, men kan NAS komme ut av av 2019 med grønne tall?
Jeg er helt grønn på NAS, men syns denne begynner å bli interessant

1 Like

Vurderer selv inngang på ett eller annet tidspunkt. Men kan nok være lurt å vente til nedtrenden er ferdig og man ser det snur oppover. For øyeblikket blir det mer som å fange en fallende kniv. Det kan gå bra og det kan bli blodig. Mest sannsynlig blodig på kort sikt.

image

4 Likes
3 Likes