Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Og a propos kredittkort:
NAS:VUNNET FREDDIE AWARD-PRIS FOR LOJALITETSPROGRAM- OG KREDITTKORT
Oslo (TDN Direkt): Norwegian Air Shuttles lojalitetsprogram, Norwegian Reward, har for tredje år på rad vunnet «Flybransjens beste lojalitetsprogram i Europa/Afrika» under Freddie Awards i USA. Norwegian-kortet fikk i tillegg pris for «Beste kredittkort for lojalitetsprogram i Europa/Afrika».

Det opplyser selskapet i en melding tirsdag.

“Dette er en bekreftelse på at vi har klart å skape et lojalitetsprogram som passer alle, uansett hvor mye man reiser. Vi får 150 000 nye medlemmer hver måned, og skal fortsette å utvikle nye produkter og tjenester slik at vi blir enda mer attraktive fremover”, sier leder for Norwegian Reward, Brede Huser.

NS, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Dette nevnes ikke hverken av DN eller Hegnar. Ikke interessant? Bare drittpakker som selger?

Sånn skal det lyde:
Veldig rart at dette ikke blir nevnt av hverken DN eller Hegnar… Her vil man at aksjen skal gå ned!! Jeg tror vi ser bunnen snart. Her skal vi opp! Bare Norwegian reward ble verdsatt til 10milliarder av Pareto for noen måneder siden. 150.000 nye medlemmer i mnd er helt rått! I tillegg verdier på 2,2 milliarder i NOFI.

2 Likes

Rart at ikke Sissener lar høre fra seg. Han pleier å like og plukke penger på gaten. He,he.

Mye algoposter på 175 nå. Robotene jobber for føda?

Er som bekjent veldig godt investert i Nanovector, og har hele tiden ment å skulle sitte til end der.
Nå er jeg faktisk kommet til et veiskille. Jeg teller på knappene å avhende og gå all in i NAS. Det ser veldig fristende ut nå, særlig kortsiktig mot 8.mai.

Good for NAS.

SAS innstiller 504 avganger onsdag, 47.000 reisende rammes

ett minutt siden · Hans Henrik Torgersen

– Jeg er dypt bekymret over at pilotforeningenes streik ikke er løst, sier konsernsjefen ifølge en pressemelding fra selskapet.

Norwegian melder om stor pågang etter SAS-streiken: Setter opp ekstra avganger til flere norske byer fra onsdag

2 minutter siden · Ine Brunborg

Saken oppdateres.

[

Norwegian setter opp ekstra avganger onsdag, torsdag og fredag

](https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-setter-opp-ekstra-avganger-onsdag-torsdag-og-fredag-2866512)

1 Like

Ouch.

Og imens ser vi også sliktHvor stor kompensasjon tror du Boeing må gi Norwegian for all ugreie med 737?
Ikke så helt liten, vil jeg tro?

Og imens ser vi også slikt:
Svenskt näringslivs tidning sponsrade negativa artiklar om SAS-piloterna på Facebook

Hva med norske tidningers hets mot Norwegian?

1 Like

Kan du gi eksempler på hva du mener er hets?

Når positive meldinger utelates, oppfatter jeg det som hets. Se oppover i tråden.

Har det skjedd noe positivt i Norwegian i det siste da?
Bortsett fra streiken i SAS, men den skal vel ikke Kjos ha æren for

Skjønner fortsatt ikke hva du sikter til.
Du har jo selv akkurat linket til der de skriver om: “Norwegian melder om stor pågang etter SAS-streiken: Setter opp ekstra avganger til flere norske byer fra onsdag”.

Hva er det egentlig du mener de burde skrive om?

Vel, vel, vi får gjøre så godt vi kan på hver vår kant. Jeg regner med at jeg kjenner ditt ståsted nå. Det er greit.

Så du kan ikke dokumentere eller underbygge dine påstander så du velger å forsøke å snakke det bort med å tillegge meg motiver i stedet?

3 Likes

@solb temaet i tråden er Norwegian som aksje og selskap, ikke hva du mener ståstedet til andre forummedlemmer er.

Finnes mange gode argumenter for Norwegian selv om de har shaky finansiering, hold deg til å skrive om det.

5 Likes

Og du har altså dekning for at Norwegian har “shaky finansiering”?

Solb, det er mye mer som ligger i og rundt NAS sin situasjon pdd enn å sitte og telle antall flyavganger og passasjerer.

Som for eksempel at NAS shortes sønder og sammen?

Ellers er vel dette en positiv melding?

Når en aksje shortes mye kan det være lurt å sette seg ned å se på hvorfor de mener aksjen skal gå ned. Shorting av profesjonelle gjøres som oftest basert på en grundig analyse av selskapet. Det er sjelden bare ondskap som ligger bak :slight_smile:

6 Likes

Norwegian måtte kjøre dumpingemisjon fordi de hadde så dårlig finansiell status. Nå er en god del av pengene de fikk inn da brukt opp allerede.

Alt dette er diskutert opp og i mente og dokumentert på denne tråden.

Vær så snill å holde deg til temaet.

1 Like

Når noen av obligasjonene handles til 80% av pålydende, så ja. Det er jo veldig mye av grunnen til at kursen er der den er.

Akkurat det har vi nok forstått allerede. Ellers så kan jeg informere om at det er et diskusjonsforum du er inne på og ikke et supporterforum. Her er det lov å diskutere negative aspekter så vell som positive.

11 Likes