Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Sannsynligheten for at Lufthansa vill kjøpe NAS synker kraftig hvis de kommer i land med Thomas Cook dealen.

07/05-2019 18:38:53: (NAS) Minutes from the Annual General Meeting

Det er helt umulig å si når en evt emmisjon kommer. De som er negative til aksjen mener det må/bør komme en emmisjon. De som er positive tror ikke det kommer en emmisjon.

Det kan kanskje tenkes at disse “mafiaene” påvirker politikken i litt vel stor grad? Da kan det fort bli halvlyssky virksomhet selv om det er fullt lovlig å drive lobbyvirksomhet.

1 Like

Hva legger du i at de

?

At pengeinteresser har for mye makt i politikken. Lobbyister, PR-byråer osv sørger for å få gjennom forslagene sine - jeg ser ingen grunn til at feks shortregistrene ikke er fullt tilgjengelige eller at noen aktører er fritatt for noen av reglene.

2 Likes

Tror Norwegian kommer til å geare opp fremover.
"Smedegaard er overbevist om at selskapet er på rett spor:

– Jeg tror stegene tatt de siste månedene er riktig. Den voldsomme veksten i form av nye fly og flere passasjerer er over. Leveringer av fly er skjøvet frem i tid. Det skal ta selskapet fra vekst til lønnsomhet."

1 Like

Herlighet hvor forutsigbart shorteopplegget er nå. Som Sissener sier, “Penger å plukke på gata”.

A post was merged into an existing topic: Norwegian Fundamentale Forhold (NAS) :airplane:

Hjertelig takk for at du vil dele.:+1:

Det jeg sitter og lurer på for tiden, er om vi ikke snart får se kjendisene Blystad og Spetalen i gang her igjen? Jeg regner med at de har et våkent øye for hvordan utviklingen i selskapet er. Og uten interesse er de nok ikke. Denne gangen kunne det vel være interessant å sitte på den andre siden når shorters må begynne å kaste kortene? Jeg bare lurer.:innocent:

Det gjelder å være forberedt på det meste. He,he.

Spetalen så en mulighet til gevinst, dette benyttet han seg av og solgte rett etter emisjon. Så tviler sterkt på at han vil vises på aksjonærlistene igjen :slight_smile:

Det trengs ikke store dekkoperasjonen for å være utenfor på listene.

Nei men salg er vel den vanligste måten å forsvinne ut av listen på. Spetalen er jo kjent for å være kortsiktig så tviler på han har satt igang en dekkoperasjon for å ramle ut av listen.

1 Like

Er enig i at dette er det vanlige, men selvfølgelig er det andre mer raffinerte måter å gjøre det på. Jeg trenger vel ikke belære deg om det, vil jeg tro?:innocent:

Tipper shorterfondene har et gedigent problem nå. Hvordan komme seg ut av den tapsbringende shorten? Hvordan skaffe til veie volum? Skal vi se at de velger å stå og trå vannet en god stund, mens tapene og frykten baller på seg?
Mens Norwegiaen nå går inn i godsesongen, kan det være gunstig å hamstre hva remmer og tøy bærer. Det gjelder å utnytte de gode tider.

Stille og rolig, fylle på snilt og forsiktig.

Alt løser seg? Markedet til værs?

Trump: Kina kommer til USA «for å inngå en avtale»

Shorterfondene måtte øke med nesten 500k. Antakelig for kurspleien?
Og noen kjøper opp!!Hvem er det tro?
Det undrer meg. Hvor mye må shorters heve kursen for minst å få tak i 8 mill aksjer?:innocent:

95683 omsatt i sluttauksjonen.

Evt dekke inn shorten under neste emisjon om den kommer. Da vil de ha tjent utrolig mye. :slight_smile:

2 Likes

Det er ett mulig utfall absolutt. Jeg tror Kjos & co er villig til å strekke seg langt for å unngå dette scenariet. sykt tidspunkt å shorte på spør du meg, “but what do i know”.

Vil iallfall tro at de som bestemmer seg for å satse 140+ millioner på at kursen skal ned, har mer peiling på NAS enn de aller fleste av oss her inne på TI.

Men av og til kan de beste ta feil også. Time will show.

1 Like