Tror jeg må kapitulere her altså. Norwegian er bare rett og slett for komplekst.
btw er ganske farlig om Norwegian bevist tilbakeholder informasjon. De har allerede fått kritikk fra Oslo Børs… La oss håpe det ikke er tilfellet.
Tror jeg må kapitulere her altså. Norwegian er bare rett og slett for komplekst.
btw er ganske farlig om Norwegian bevist tilbakeholder informasjon. De har allerede fått kritikk fra Oslo Børs… La oss håpe det ikke er tilfellet.
NAS:VARSLER OPPSIGELSER AV PILOTER PÅ GATWICK -FT
Oslo (TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle har varslet at selskapet kan komme til å gjennomføre bemanningsreduksjon blant pilotene på Gatwick etter motorproblemer har satt Boeing 787 Dreamliner på bakken, skriver Financial Times torsdag.
Nyheten kommer etter at et stort antall Boeing-fly er satt på bakken på grunn av problemer med Rolls-Royce-motorene og etter de to ulykkene på fem måneder som involverte 737 Max 8-fly, skriver avisen.
Norwegian har leid inn fire fly med piloter og annen besetning til erstatning for Dreamlinerne på bakken, og dette betyr at de ikke har behov for alle sine 300 piloter på Gatwick, ifølge Financial Times.
Blant tiltakene pilotene i Norwegian skal ha blitt forespeilet er at piloter kunne ta permisjon uten lønn eller “et karriereavbrudd” på 12 måneder. Norwegian sier at de har hatt positive diskusjoner med pilotene og fagforeningene og at “vi jobber alle samme for å sikre at oppsigelser forblir siste utvei”.
lite trolig at ft.com lyver
https://www.ft.com/content/2a450a52-7196-11e9-bbfb-5c68069fbd15
" Norwegian warns of pilot redundancies at Gatwick
Grounded Boeing 787 Dreamliner jets spark talks between airline and unions"
Hva mener du jeg stekker? At RR problemene tar tid, eller at det nå også er feil med Trent 1000 TEN, som Norwegian har på sine 787-9?
Jeg forstod det som at du mente det var ytterligere problemer med RR motoren etter at nødvendige tiltak har vært gjennomført? Husker ikke om de bytter de eller utfører service.
SIA har i år måtte sette fly med RR Trent 1000 TEN på bakken, dette var motoren som det i utgangspunktet ikke var problemer med. Så dette kan bety at Norwegian må “fikse” flere fly enn det man har trodd.
Sjekk artikkelen jeg postet litt over, er tydelig at det er problemer med RR motorene på helt nye fly som er levert så sent som i April.
Veldig rart om Norwegian har problemer og dette ikke er meldt. Noen som vil sende mail til IR og spørre?
Beklager, jeg må ha det inn med teskje. Dette er fra E24 02 April:
“To Singapore Airlines-fly av typen Boeing 787 er satt på bakken i Singapore grunnet motorproblemer. Det betyr nye problemer for Boeing.”
“Flyselskapet sier i en uttalelse at Dreamliner-flyene er tatt ut av trafikk i påvente av reparasjon. Motorene skulle skiftes ut uansett, men på grunn av de nye problemene er flyene satt på bakken før de skulle.”
“Motorene skulle skiftes ut uansett” , så RR Trent 1000 TEN er motoren Norwegian bytter til? Eller er det en annen motor som skal brukes?
Det vris og vrenges på de faktiske forhold i meldingene om NAS i dag. Er det en hatkampanje som pågår? Toppen har vel flysmart24.no i dag. De smeller til med denne.
Egentlig er det jo slik at Apollon betaler NAS for å legge ut billige billetter. NAS tjener på dette. Flere billetter solgt, og kunde + appollon betaler NAS.
Gunstig for NAS, enkelt og greit.
Denne artikkelen er vel ikke for å sverte NAS, men for hjelpe KUNDENE til å finne billigst mulig billetter?
De billettene var det jaggu vanskelig å finne.
Og leser en litt mer nøye, skjønner man at det er lite flatterede for NAS at det er så billige billetter andre plasser. Håper du ser det?
Kommer vi snart til å høre noe om et mulig samarbeide?
Noen tar i litt.
Siste handler
Klokka Pris Volum Kjøper Selger
13:09:58 40.00 50 000
Noen har ihvertfall tjent penger på Norwegian sine småsparere…
Han skal nok inn igjen, vil jeg tro? Kanskje han også ser hvor strømlinjet NAS som organisasjon er.
Merkelig at ikke dn, i samme slengen, trakk frem hva Blystad hadde kjøpt for sin “fortjeneste” i Norwegian?
Spettet skal nok ikke inn i Norwegian før neste emmisjon med spesialrabatt til han foreligger.
Han og gutteklubben grei eier jo rett og slett gåsen som legger gullegget. God posisjon.
Satan Bloomberg slakter Boeing i dag.
Jeg synes faktisk det er litt kvalmt, den dealen spettet og co fikk. Men men er man kongen på hauen.
Vi er alle en del av et hierarki
Der var han igjen gitt.
Siste handler
Klokka Pris Volum Kjøper Selger
14:53:00 40.00 50 000
14:53:00 50 000 40.000 Derivatives trade