Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Det kunne vel kanskje være sånn at noen kom med verdifulle vurderinger av disse listene? Da fikk man vel noe tilbake, eller hva?

Du insinuerer at din store NAS kunnskap er langt mer verdt enn de hundrelappene noen andre må bla opp for å dele liste.

  1. Du har forelsket deg i en aksje
  2. Du er usikker og ber om konstant bekreftelse fra andre på at aksjen er fantastisk, faktisk på grensen til spamming her inne
  3. Du ber direkte om at andre skal betale for at du skal få litt ekstra info, som da forhåpentligvis gir deg ukentlig ytterligere bekreftelse

“Spørr hva du kan gjøre for tekinvestor, ikke hva tekinvestor kan gjøre for deg”

7 Likes

A post was merged into an existing topic: Norwegian Fundamentale Forhold (NAS) :airplane:

15/05-2019 15:00:00: (NAS) Grant of shares in Norwegian Air Shuttle ASA

Ser ganske stygt ut nå. 7.28% short.
Legger virkelig press på Kjos nå om det stemmer at aksjene hans er belånt med 30 kr. Virker mer og mer som om det er grunnen til at kursen blir presset ned i disse dager.

Jeg personlig har sansen for Kjos og håper han klarer seg gjennom dette.

Norwegian faller videre, ikkje bra

Min tolkning er at markedet ikke tror på Norwegian sine MAX spådommer. Nå ser vi jo at flere andre selskaper varsler til dels store tap pga MAX.

Det er eneste logiske grunn jeg ser. Ser også at aksjen begynner å bli attraktiv å handle.

1 Like

3 posts were merged into an existing topic: Norwegian Fundamentale Forhold (NAS) :airplane:

Enig i at 35 er veldig fristende å prøve seg. Men det er en del faremomenter som gjør at jeg heller velger å stå over for nå.

Er såpass trykk på tråden og interesse rundt aksjen nå at de beste innleggene drukner litt i småprat om kursutvikling osv, har derfor opprettet en fundamentaltråd av vanlig sort. :slight_smile:

5 Likes

Jeg har aksjen på overvåkning, planlegger å kjøpe. Men ikke enda.

Er for mye Makro og Trump som kan dra den ned videre + at MAX saken enda skaper en viss usikkerhet.

Har lyst til å kjøpe, men er skeptisk.

Det er jo lite sannsynlig at NAS får penger fra Boeing i år pga Maxene. Hvordan påvirker det EK kravet ved slutten av året? Samtidig er mye kostnader flyttet flere år frem i tid.

Hadde jeg vært 90% sikker på at det ikke må en emisjon til så hadde jeg kjøpt for alt jeg kan på dette nivået. :slight_smile:

1 Like

Wow nå ble det plutselig action her…

Kan fort bli en shortskvis om det er hold i dette! :slight_smile:

Her lukter det margin calls på noen av shorterne hvis denne oppgangen holder ut dagen.

Eh, bud på Norwegian right. Kanskje greit å nevne at de som valgte å kjøpe forrige gang det var snakk om bud er ned -85%.

1 Like

Blir spennende å se hvilke kursmål analytikerne kommer med nå. Gikk fort i svingene og noen voldsomme kursmål forrige gang IAG viste interesse. Tipper det er i området 70-80 kr.

Mistenker at shorterene holder seg i ro, dette er vel et omvendt short angrep.

1 Like

Joda, kan godt hende det. Men om dette faktisk er reelt så kan det koste de veldig dyrt å sitte i ro. Eller dyrt blir det uansett. Men det er vel bare løse rykter for øyeblikket.