Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Kjenner jeg blir smått konspiratorisk når det kommer så mange nyhetsartikler med negativ vinkling ifht. NAS. Kan jo virke som noen ikke ønsker den opp :wink:

3 Likes

Ser det samme på HO.
Er et par stykker der jeg har hatt respekt for, frem til nå. Men etter fredag så har de virket utrolig desperate på å snakke ned NAS. Blir spennende å følge med hva som skjer i morgen! :cowboy_hat_face:

2 Likes

Norwegian Air has announced that it will not offer any further flights from Shannon or Cork through the end of the year. This comes as a direct result of the Boeing 737 MAX planes being grounded by the European Aviation Authority. The planes have been grounded globally at this time because of two fatal crashes that occurred.

https://news.get.com/norwegian-air-suspends-flights-us-shannon-and-cork/

17/06-2019 15:43:49: (NAS) Invitation to presentation of Norwegian Air Shuttle’s second quarter report

2 Likes

Det kan da umulig være bra for kursen kortsiktig? Såfremt de kommer opp med ett hett navn kjapt

NAS gikk no 8% på nyheten om at BK har informert styret om å starte å lete etter ny konsernsjef. Så hvorfor skal det være noe annerledes nå når han faktisk gir seg?

1 Like

Det var jo egentlig en non-nyhet, har ligget i kortene lenge, så tror ikke det påvirker kursen nevneverdig.

1 Like

Kan kanskje bli full med rett mann ved roret, ala Klopp i Liverpool :wink:

Tror egentlig det er bra at Kjos gir seg nå, mannen har gjort en fantastisk jobb med å bygge opp et herlig selskap og bidratt med å gi oss billige flybilletter :grin::grin::grin: Men er på tide å gi en annen en sjanse… Han er tross alt over pensjonsalderen og han må vel få seg en ferie han også

3 Likes

Her skjer det nåkka… :smile:

NASNAP

Raste rett forbi, kun 800 aksjer gikk for 33,5. Var vel en robot tenker jeg.

Øyner et brudd opp her, trenger push + volum.

image

2 Likes

Er så sykt mange drittpakker i media om NAS for tiden, men aksjen holder stand. Jeg tror noen prøver å dekke inn short mens kursen er hvor den er, er ekstremt mye algo handel i ordreboken i dag har jeg sett. Teknisk har vi brutt opp, men hvert forsøk på å skape moment blir knust av salgsposter som dukker opp fra intet og skremmer kjøperne og forsvinner igjen når man nærmer seg. Irriterende!

2 Likes

Trodde du snakket om en annen aksje en stund her :laughing: jeg lover deg det er mye som foregår bak lukkede dører når det er pengesterke som trenger hjelp ene eller andre veien.

Edit: Nå etter en god stund med mye investeringer så har de ikke akkurat hatt stang inn den siste tiden heller

1 Like

Vedder på alle som skriver drittpakkene også flyr NAS :rofl:

1 Like

Det er helt sant, men aksjen har da også falt fra over 200 kr. Ikke hensyntatt emisjon og utvanning. Det er grenser for hvor billig man skal si NAS skal være.

Men det er besides the point. Jeg har overnattet i NAS i to uker snart og jeg føler jeg leser noe negativt om NAS daglig. En ting er om det er spesifikt for NAS men de skriver gjerne om “luftfart” og så slenges NAS inn. Se f. Eks artikkelen på E24 nå, eller VG sist helg.

Det virker bare litt påfallende når shortandel i NAS er nær ATH.

1 Like

Sissner har vel truffet på topp tidligere iallefall, mye flinke folk vettu😉 (sb1 har target på 35). De “beste” vet mer, slik er det bare.