Han er vel relativt tungt inne i NAS i dag, på klart høyere kurs enn dagens.
IAG-sjefen: Norwegian har til gode å bevise langsiktig finansiell levedyktighet
British Airways-eier IAGs toppsjef Willie Walsh mener Norwegian har til gode å vise at selskapet klarer seg.
- Norwegian har til gode å bevise sin langsiktige finansielle levedyktighet, sa han på selskapets generalforsamling i Madrid, ifølge nyhetsbyrået Bloomberg torsdag.
IAG-sjefen gjentar at selskapet bestemte seg for å ikke gå etter Norwegian, men heller vil fokusere på å vokse “organisk”, altså vokse ut fra sin egen virksomhet og ikke gjennom oppkjøp.
Selskapet vil imidlertid forfølge alle konsolideringsmuligheter som gir økte verdier, understreker han.
Edit: Den siste biten der er særdeles interessant!
Dette betyr vel at man ikke skal håpe på et nytt bud på 100kr ( 300 gammel kurs). Men at IAG kommer å plukker opp et sterkt rabatert konkursbo om det skulle komme til det.
Jeg tolket det ikke fullt så brutalt. Mer at de holder alle dører åpne hvis de ser muligheten for en god handel.
Egentlig enig. men jeg mener 100kr aksjen nå ikke er en god handel.
Men heller 50kr. eller mindre.
Skulle akkurat til å editere: “100kr kan man nok se langt etter”.
Men, alternativet er enda en ny utvanning for å hente sårt tiltrengt kapital.
Er nok litt flere alternativer enn det. Må ikke glemme aksjeposten på 2 mrd de sitter på i NOFI.
Worst case kan de jo selge denne selv om det nok sitter langt inne …
Den er jo endel av egenkapitalen. Så å selge den har ikke så mye å si iforhold til den biten… og de som har fulgt med vet jo at forbrukerlånbankene går dårlige tider i møte med strengere regulering og gjeldsregister.
Kanskje NOFI kan kjøpe opp NAS
Stiger på greit volum i dag. I like!
Noen som har noen gode grunner til 10% opp idag?
Se TA tråden Kan jo også være shortinndekning.
Tror rett å slett at markedet har problemer med å prise aksjen fordi alt er veldig usikkert. Skal bli spennende å se om shorterne holder ut?
Var jo en artikkel for litt siden hvor noen trodde investorer posisjonerte seg for et potensielt oppkjøp. Det var i en periode hvor det ble kjøpt forholdsvis store poster. NAS skjøt opp 10-15% etter den artikkelen. Og så ble det stille og kursen sank ned igjen. Dette er første dag etter den saken hvor det på ny har blitt kjøpt relativt store poster.
Jeg tror NAS er kjøpt opp innen 2019.
Trenger nok ikke forklare videre.
Men NAS har blitt dratt ned i dumpa. 10% opp? Da spør jeg heller, hvorfor 50% ned!
Synes faktisk det er lettere å forklare de 50%? ned enn de 10 opp i dag.
Takker