Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/DNB-Markets-En-potensiell-trigger-i-Norwegian-kursen

Ble ikke så forferdelig galt og tallene er jevnt over gode.

Fasit:
Load factor 91.5 % - I øvredelen av det jeg trodde de ville få til.
Yield: 0.45 - Godkjent!
RASK: 0.42 - I øvrebåndet trukket opp av høy load.

Dette bør sette opp et Q2 hvor NAS leverer positiv bunnlinje, det er de nesten avhengige av.

3 Likes

Noen som prøver å presse fram en shortskvis. 10% er vel short

10,59milliarder/antall aksjer tilsier 77kr per aksje

Ingenting hadde frydet meg mer enn at shorts fikk svi

Ser det er en kar på shareville som driver med tilsvarende tracking av shorts og kurs som jeg gjør i nano:

Marshall wace begynner å svi omtrent her

https://www.shareville.no/aksjer/norwegian-air-shuttle/kommentarer/shortskvis-er-et-hett-tema-i-nas-na-vedlagt-en-oversikt-ove-75294916

1 Like

Kan bli en heftig skvis i dag…

AG avviser ny Norwegian-interesse

Den britiske flykjempen IAG avviser at selskapet planlegger å fremme et nytt bud på Norwegian.

• Vi har sagt at vi ikke lenger er interessert i Norwegian flere ganger de siste månedene. Ingenting har endret seg , sier en pressetalsperson for IAG til DN fredag morgen.

IAG-sjef Willie Walsh gjentok så sent som 20. juni i år at han har bestemt seg for ikke å gå etter Norwegian og oppkjøp, men heller vokse ut fra egen virksomhet.

• Norwegian har til gode å bevise sin langsiktige finansielle levedyktighet , sa han på IAGs generalforsamling i Madrid.

Han la imidlertid til at IAG vil forfølge alle konsolideringsmuligheter som gir økte verdier.

Etter at IAG avbrøt interessen for Norwegian i januar i år, og solgte siste rest av prosetene britene eide i selskapet, forklarte Walsh også hvorfor i et brev til IAGs aksjonærer.

Utfordringen er å få til en genuint lavkost-base gjennom hele driften fra fly og mannskap, til produkter og flyplasser. Så langt har ikke Norwegian vært i stand til å bevise dette , skrev Walsh.

Norwegian-aksjen kollapset etter nyheten om at IAG trakk interessen. Parallelt ble aksjen satt under ytterligere press av at Norwegian hentet inn tre milliarder kroner i en kapitalutvidelse.

Vi ønsker Norwegian lykke til. De har tydeligvis en utfordring i forsøket på å prøve å styrke balansen, og med å generere ytterligere kontanter , skrev Walsh i aksjonærbrevet.

1 Like
1 Like

Tror skvisen er avblåst…?

Norwegian-aksjen stiger kraftig på oppkjøpsrykter - Millionene triller inne for kjente investorer

Norwegian-aksjen tar av på børsen etter oppkjøpsrykter. Forvalter Jan Petter Sissener er blant aksjonærene som tjener fett. - Ja, jeg er fornøyd med prisen, sier Sissener.

Blir spennende å se på mandag hvordan shorterne reagerer på dette. Kaster de kortene eller øker de?

Jeg tror de øker, kursen opp 10% på et fake news. Gavepakke til shorterene.

Ja, jeg tror også proffene øker. Kanskje kastet noen amatører kortene i dag tidlig, men det ser vi ikke siden de er under 0.5%.

Når det kommer til Marshall Wace f.eks så vet vi ikke hvordan de jobber. Har de nære kontakter i IAG? Jobber de for IAG for å sikre seg NAS til en best mulig pris samt tjene penger selv? Blir fort mange konspirasjonsteorier i slike sammenhenger.

Om MW fortsetter å dekke seg inn så tar jeg det som et hint om et nært forestående bud. Øker de så er det 1 av 2. Enten vet de at det ikke kommer bud (nære kontakter i IAG), eller så jobber de for IAG og får dekket seg inn ved et evt oppkjøp på en eller annen finurlig måte.

Jeg ser brudd opp i mitt chart!

5 Likes

Ser du ikke HS-formasjonen? :stuck_out_tongue:

jo :joy::joy: Vanskelig å se volum. Men noe grått volum på brudd opp ser jeg :joy: Blir sikkert falsk brudd opp. Med god help fra shorterne så kan det nok vare litt til.

Det er vel ingen tvil at NAS har vært i spill over lenger periode. At folk tviler på bud er for meg en gåte?

1 Like

Ser ikke noe motstand før 56 kroner. Er det ikke bare å få skviset shorterne? Ingenting er deiligere enn å se shortere blør :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 Like

Du må se på oscillators som er way overkjøpt. Vi er også ved heavy motstand på 45.
Kan selvfølgelig gå videre men r/r på disse nivåene er ikke god om man skal trade.
Ville vært sunt med en pullback for å teste breakout rundt 37-36 nivået.

1 Like

Vi for se :slight_smile: Har sittet i mange overkjøpte aksjer som fortsetter videre oppover lenge etter de er overkjøpte. Masse volum styrker trenden. :slight_smile:

9% short i et så gearet selskap. Nattesøvnen kan umulig være bra :sunglasses:

1 Like