Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Og hva om det ikke kommer noe flere rykter/nyheter om oppkjøp de nærmeste dagene? Og shorterne får lånt flere aksjer. Tror du kursen holder seg over 40?

Som @Nocturne sier så er det kortere vei ned til 36 kr enn opp til 54 kr (altså -15% eller +15% fra nåværende kurs) som tilsier dårlig r/r. Såfremt IAG ikke skulle komme på banen selvfølgelig.

1 Like

Kortere vei ned til støtte enn motstand. Så da burde man selge? :joy:
Da hadde ihvertfall jeg gått glipp av enorm mye gevinst de siste årene :blush:

Tror du har et helt annet tidsperspektiv enn det @Mml snakker om :slight_smile:

Nei, ikke i denne aksjen faktisk. Her kan jeg hoppe ut fort. Men er mye langsiktige eiere igjen. 9% short i denne tyoe aksje kan umulig være behagelig når den stiger på bra volum, som den har gjort i det siste.

2 Likes
2 Likes

Har på følelsen at Thor chr. Jensen ikke liker Kjos, Sissener og Spetalen også.
Han begynner jo nærmest å gråte de dagene Nas går oppover :joy::joy::joy:
Morro å lese da :joy: ler meg ihjel hver gang han skriver noe :joy::see_no_evil:

1 Like

Ja personlig hat fra han der

Lolz, nekter å betale for overvekt, bestiller heller nye billetter med SAS :stuck_out_tongue:

6 Likes

Fryktelig snodig logikk. Nekter å betale 750 kr i gebyr, og bestiller heller billetter med SAS til 9 500 kr… Noen som har litt for mye penger å rutte med? (Weird flex, but OK :sweat_smile:)

Synes forøvrig det er helt greit at Norwegian håndhever disse reglene. Uting at folk tar med seg alt for mye håndbagasje på fly.

4 Likes

Men satan, slik det ser ut så vil det jo være omtrent umulig å reise uten å sjekke inn bagasje hvis de nå faktisk står og veier det til maks 10kg. for rullekoffert og veske.

Så da veier jo koffert, veske og laptop typ 4-5 kg i seg selv. Blir ikke mye igjen til overs hvis de da står og er nazi på 10kg.

Jeg ruller med denne, spesifikt fordi den sto at den var innenfor norwegian sine krav på millimeteren. :stuck_out_tongue:

image

Edit:

Det er jo ellers fiffig hvor sykt mye tyn norwegian får i avisene på alle mulige sånt, tydelig at journalister flest får sponset sas.

Kommentarfeltet er generelt sett ikke alltid så interresant, men Norwegian fikk slående mye sympati.

Dette er politikk fra gamle dager der SAS var et statseid selskap.

1 Like

I andre lavprisselskap så må man putte handbagasjen ned i en ramme for å se at den ikke er for høy,bred, tykk og ikke for tung.

Tror det handler mest om klikk. Veldig mange som har et forhold til Norwegian,spesielt nå i ferien.

Bortsett fra Thor Chr. Jensen, der er det mer pesonlig.

1 Like

Jeg tror ikke jeg noensinne har sett de der rammene i bruk selv om de står på alle flyplasser?

Nå er det mest langdistanse jeg tar, men jeg fløy med wizz-air til Polen. Jeg så hva målene var men trodde ikke de var så nøtne på høyden. Så de plaserte den oppi og pekte på høyden. Jeg måtte betale for å få den med. Tror faktisk det kostet mer enn selve flybiletten ned.

2 Likes

Jeg er 110% enig med Norwegian her. Det er bra de håndhever. I usa har ting kommet ut av kontroll og folk har 3-4 kolli med seg ombord

Enig! Er man sen inn i flyet så er gjerne hylla over deg stappfull av bagasje fra andre,så må man enten være “frekk” og hive ut andre sitt eller så må flyvertinnen komme å hente din bagasje og plassere den en helt annen plass i flyet, noe som er litt kjipt dersom man har noe i den som man trenger på turen.

2 Likes

Reglene er jo som de er, og slik har de vært lenge såvidt meg bekjent. Om man ønsker tøye/utfordre reglene står man selvsagt fritt til det. Men dersom man så blir tatt ut i stikkprøve/kontroll, så risikerer man en reaksjon. Sånn er det. Det er en risiko man tar.

Ikke alltid jeg er enig med fartsgrensen som er satt på en strekning heller, men akkurat det hjelper fint lite om UP tar meg i fartskontroll.

Ellers, så mener jeg SAS har en begrensning på maks 8 kg håndbagasje. Norwegian er dermed ikke spesielt strenge med sin grense på 10 kg for de billigste billettene.