Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

De sa vel nesten at det kom ? Noen tanker om hva det betyr i praksis?

Dette er hva han/de som kjenner best til JV-saken sier. Ikke sikker, men håper. Synes ikke det er en veldig bull uttalelse.

Jeg ser noen spekulerer i innsidekjøp nå, derfor har de dyttet ut alle nyhetene også den om JV.

Noe hold i det?

Ingen Fare For EMISJON ELLER MISLIGHOLD AV OBLIGASJONSLÅN" svar på spørsmål fra Meglerhuset Bernstein…

Lurer på om alle er enig når obligasjonslånet forfaller…

Kan lure om så mangt. Kjos bekrefter at der er interesse for oppkjøp og jeg baserer min investering på bakgrunn av det.

1 Like

Anbefaler å se på familier som tidligere har gått gjennom mye av det samme. Du kan se til Wilhelmsen, Mohn og flere familier i Sverige. Eierskap og daglig drift et to vidt forskjellige ting. Kreativt forslag, men lite sannsynlig særlig gitt prisingen og dagens situasjon i NOFI og NAS.

Om jeg skal prøve å tolke meldingene så blir det slik:

De ønsker først og fremst å selge NAS til IAG når muligheten åpner seg om noen uker, såfremt IAG fortsatt er interessert. Er de ikke interessert så går vi for JV-avtalen. Vi er ikke sikre på utfallet, men svaret kommer om noen uker.

Dette er bare spekulasjoner selvfølgelig. Men kommentaren om svar på JV-avtale om noen uker, sammenfaller med datoen for når IAG kan legge inn nytt bud .

1 Like

De snakker en del om salg i TV2 intervjuet som (heldigvis) er på norsk.

Nå ble det vel sagt idag at de åpner for å selge bank Norwegian aksjene da.

Flyselskapet eier disse aksjene og det er pga finansieringen av NAS07. En helt annen sak, mao.

Jeg skal være klar på min mening: Om det blir salg så vil en aktør som IAG eller LH ønske å ta over hele butikken.

Har ikke folk ropt høyt om at når Kjos trekker seg, så kommer han til å godta ett bud.

Er det da så unaturlig om han velger å selge seg ned i markedet?

Ny Norwegian-sjef om oppkjøpsrykter: - Kommer ut av intet

De siste månedene har flere spanske aviser skrevet om at et bud fra IAG er nært forestående. Ryktene kommer ut av intet, sier midlertidig konsernsjef Geir Karlsen til TDN Direkt.

• Det har vært et par tilfeller i senere tid, som kommer ut av intet. Vi har avkreftet ryktene og det har vel også den andre parten det er snakk om. Vi har ingen kontroll på hvor de kommer fra og når de kommer , sier Karlsen til TDN Direkt.

Er Norwegian til salgs?

• Vi fokuserer nå på å få til lønnsom drift. Er det noen som er interessert i et partnerskap med Norwegian får vi se på det når og om det kommer , sier han til TDN Direkt etter dagens kvartalspresentasjon.

Norwegian-aksjen steg fra start torsdag, men er like etter klokken 10 ned 4,6 prosent.

Selge seg ned over børs har jeg ingen tro på. Det vil jo fucke kursen.

Enten kjøper noen en stor chunk eller alt.

1 Like

Poenget er at de sannsynligvis ønsker å redusere eksponeringen. Det hadde jeg gjort om jeg var dem :blush: Lillebror Kjos har gitt utrykk for det ønske i media

1 Like

Enig med @Savepig. Det er vemodig at han går av. Fy faen for en bra figur for norsk næringsliv.

Folk liker å klage på norwegian. Både når de er ute å reiser og de fleste vil også ha norwegian kursen ned med god hjelp fra dagens næringsliv som stadig omtaler Norwegian negativt.

Er dere klar over hvem vi kan takke for at det nesten er gratis å fly i Norge idag??? Det er ikke SAS om noen tror det.

4 Likes

Jeg husker enda prisene mellom Oslo - Stavanger , Oslo - Bergen og oslo - Trondheim før Norwegian kom på banen.

Holy crap det var dyrt.

2 Likes

Jeg husker helt spesifikt når Norwegian kom med lavpriskalender og jeg fikk opp at jeg kunne fly til london fra bergen for 500 spenn, forsto absolutt ingenting.

Edit;
Scratch that, 400 var det!
image

4 Likes

Dere som er bull nas / fly. Kan noen fortelle meg hvorfor SAS ikke er et godt kjøp nå ? Dersom om flyprisene i Norge blir presset opp litt.

1 Like