Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Tok litt til på 17,30-tallet. Putter de og i skuffen :sweat_smile:

1 Like

Endret litt på tankegangen min og solgte meg helt ut med tap, anså muligheten for å plukke større antall aksjer på lavere kurs som sannsynlig, ser ut som det lønte seg. Gitt at en har tro på selskapet.

Fy faen. Lurer på hva Kjosern tenker idag. Og jeg syntes liksom synd på meg selv med et par prosents nedgang.

Hvor ofte kommer disse listeoppdateringene?

Crazy, men sikkert lurt! :+1:

1 Like

I dag blir det en slik, for dette har vært en hard uke :slight_smile:

2 Likes

Spekulasjonene nå går vel i hvor raskt NOW kan klare å få opp takten igjen etter at COVID-19 har gjort sitt. Uten risiko er det absolutt ikke. En evt emisjon blir vanskeligere og vanskeligere jo lenger ned kursen går.

Et oppkjøp kan være et alternativ dersom NOW ikke har buffer nok til å klare bølgen, forutsatt at andre flyselskap har noe å gå på.

Fy faen jeg føler med Bjørn Kjos. Han har skapt så mange arbeidsplasser og opplevde enormt mye motgang. Det er takket være han at vi flyr billig. Dn omtaler stadig Norwegian negativt. Han har betalt masse formueskatt i mange år for en formue som nå krymper svært hurtig. Brutalt!

3 Likes

Har ikke han solgt ut mye nå? Eller var det bare rykter?

De har jo solgt veldig mange aksjer, mer enn halvparten ser det ut som. Tror de sitter på relativt mye cash hvis de ikke har investert i andre aksjer.

Desember 2018

1. HBK HOLDING AS 22,62%

2. HBK HOLDING AS 4,93%

Husk at de hadde stor belåning. Jeg tror ikke de hadde så mye cash.

Ahh, takker :slight_smile: Hadde ikke fått med meg at de hadde solgt seg ned såppass nei.

Det er ikke korrekt, de har over 10% enda. Men de låner jo ut til short. og da synker synlig eierandel.

2 Likes

Deltok de i emisjonen? Selskapet fikk vel 3x mengden aksjer i emisjonen, som ville ført til at 22,62% ble til ca 7%

De deltok, de skal ha 11,98% andel etter den TRSen sist uke.

https://newsweb.oslobors.no/message/495417

3 Likes

Kise og Kjos sitter på åtte millioner Norwegian-aksjer gjennom investeringsselskapet HBK Holding, og Kise eier også over to millioner aksjer gjennom sitt eget selskap Sneisungen.

Sitert fra e24: Norwegian-aksjen raste videre – halvert denne uken

Det er feil, HKB kan ikke selge seg under 10% uten å melde det. De over 10% men pga utlån til short ser det ut som de har mindre.

2 Likes

Ser ut som om det er håp for litt logisk tenking og ikke bare følelser selv i disse tider når NAS kan hente seg litt inn igjen. Selv om frykten sikkert kommer snikende igjen en del ganger før man glemmer hele greia.

Når meldingene om bestillingssvikt og kanselleringer kommer, hva skjer da?