Ja drepen for Norwegian dette. Spørs hva som vil skje videre, ikke lett å hente penger i en mulig emi heller når ingen vil reise. De trenger sårt penger og det eneste som kan redde de nå er vel boeing erstatning som haler ut i tid. Mulig den kommer for sent til å redde selskapet. De har vel forhandlet vel og lenge nå
Kanskje Fredriksen kjøper hele dritten?
Hva var hans motiv for å stille som garantist i ene emisjonen?
Han fikk noen millioner, ganske mange millioner.
En fersk aksjonærliste for NAS er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Hvor har du det fra at ingen vil reise?
Det er bare å ta en titt i media det. Flere selskap kutter flyvninger, stopper innreise til rammede land og det er tusenvis av hotellkanselleringer rundt om i europa og Norge.
Det er bare spørsmål om tid før det rammer NAS. Desverre.
Er vel forskjell på færre og ingen?
“Ingen” er ikke det vesentlige, spørsmålet er “hvor mange”
Spørsmålet mitt var hvor han fikk det fra at INGEN vil reise.
Antar det var figure of speech
En minimal nedgang på 10%, vil jo være katastrofal for NAS.
10% er lite i et scenarie som vi nå har.
Figures of speech
Så Kyoto i Japan går på sjarmoffensiv for å tiltrekke seg turister etter at turistene har sluttet å komme. “Opplev Kyoto i stille omgivelser”. Men sykt kjedelig at flere av tingene jeg ville se er blitt avbrutt
Skal dit i april.Håper denne pandemien kan roe seg litt framover så opplevelsene man får ikke blir halvveis.
Var også ramaskrik pga. en ramenbutikk som nektet utlendinger servering pga. frykt for coronasmitte. Mye rart folk gjør når de er redde.
Ser mest av alt ut som den bare må få gå sin gang.
Den man mest av alt kan oppnå med alle disse karantenetiltakene er at ikke fullt så mange blir syke på en gang, slik at trykket av pasienter som trenger intensivbehandling samtidig blir redusert ift hva det ellers ville bli.
Så det blir spennende å se hva slags impact dette får på reisevanene til folk. Jeg vil jo ikke bestille sydentur for familien hvis det kan bety at jeg plutselig blir sittende stuck i spania i ukesvis
Inntrykket mitt fra de rundt meg er at de for øyeblikket er avventende til å bestille ferietur. Om corona viruset tar seg opp her til lands fremover så velger “de fleste” å holde seg hjemme og heller ta seg en tur neste år. Og ta seg opp fremover, det gjør det nesten helt sikkert.
Men det er jo også de som gir en lang f… i corona og ikke bryr seg. De får en billigere ferietur i sommer enn de ellers ville fått seg.
Alt i alt så kan det bli knallhardt for alt av reiseliv i sommer, en årstid der de har mesteparten av inntektene sine.
Mindre reisende og billigere billetter til de som reiser er en dårlig kombinasjon.
Samme tenker jeg, er mest redd for å sitte 2 uker i karantene uten PC
Men kanskje et perfekt år for å utforske vårt vakre land, lete etter et telt på tilbud @ XXL og finne Lars Monsen i oss selv?
Ja jeg tenker veldig at det lukter tre uker på familiehytta i sommerferien i år hvis det holder seg sånn.
Og på jobb har vi blitt oppfordret til å tenke oss om en ekstra gang før vi bestiller flyreiser…
Jeg tenker ting har gått seg til når vi kommer til sommeren, men det kan godt være at folk utsetter å bestille reise. Det fucker til likviditeten hos Norwegian.
Vi har fått reiseforbud så lenge det ikke er “business critical”. Det omfatter alle ansatte i alle land, ikke bare oss i Norge.
Når hysteriet er over vil alle som ikke hamstrert på 17 NOK klandre seg selv i lang lang tid. Historien gjentar seg. Igjen.
Hvorfor hamstre Norwegian?
Gjelden deres er konkurspriset nå.