Allerede gjort det.
Bet is on ^^ Blir spennende
Den er desverre lukket satte den på 20kr lukket den fortidlig.
Vurderer å sette ny. Men kan fort komme en boing nyhet. Men gjeld og cash situasjonen til NAS gjør at den nok skal mer ned.
Ah, kjedelig. Men fint å vite at du ikke er sikker nok til å shorte akkurat nå, får håpe markedet tenker det samme og lukker sine på mandag. Boing kan komme, burde egentlig ha kommet for en stund siden, og mye annet kan skje. Om USA f.eks. stopper all flytrafikk til landet blir det kjipt også for Norwegian. Det kan jo også skje. Lykke til med det du velger uansett
Jeg shorter ikke over helg eller natt. + at det finnes kandidater med større fallhøyde som jeg heller shorter akkuratt nå.
Yup, spesielt i USA tenker jeg. Potensielt også India om man har tilgang dit.
Kan eventuelt satse på:
Har Norwegian blitt desperat?
- Ja
- Nei
0 stemmegivere
Norwegian: “Vi har per i dag solgt over 2/3 av de tilgjengelige setene i mars måned”
Jeg vet ikke hva du legger i desperat, men i mine øyne høres det ut som et riktig utspill å fortelle at de har solgt 2/3 av setene i den måneden som etter min mening blir den dårligste måneden pga Coronaviruset (jeg tror Coronaviruset kommer til å dabbe av utover våren). Men kan selvsagt ta feil… Personlig tror jeg ikke Coronaviruset kommer til å ha så store ringvirkninger på langs sikt som man tror i dag.
I går snakket alle i lunsjen og også en random jeg gikk forbi på gata om “Nå går Norwegian konkurs”, i dag snakker de om hvor billige flybillettene har blitt og at de skal bestille sommerferien tidlig på tilbud. Folk skifter raskt mening, og det vil vi se i kursutviklingen herfra etter min mening. 12kr/aksje for Norwegian er alt for lavt.
ikke hvis det blir megautvanning. dog enig i at man skal kjøpe når alle sier selg. Problemet er gjelden i Norwegian. Ser ikke bortifra at vil se konverting på én 1kr.
I første omgang er det nåværende aksjonærverdier man skal være bekymret for, kan aldri tenke meg at de som eier gjelden ser seg tjent med at en så sterk merkevare går under.
Avdragene bør de også klare å dekke nå som kostnadene ved å ha fly i lufta stuper like raskt som aksjekursen har gjort er min teori. I tillegg slår tiltakene rundt corona hardest ut i bedriftsmarkedet som ikke er Norwegian sitt kjernemarked. Jeg ville vært mer redd på SAS sine vegne der.
Jeg satser på at vi er tilbake på rundt 18-20 kroner som samsvarer mer med den generelle utviklingen i segmentet etterhvert. Spesielt med godt timede avklaringer fra Norwegian.
Hadde vi fått en positiv avklaring rundt Boeing-betalingen også hadde jeg ikke vært i tvil, men det forblir en joker.
Edit: Som varslet stuper oljeprisen og kronen styrker seg noe mot dollar (9,24). Perfekt for Norwegian situasjonen tatt i betraktning. Dog fint om vi kunne fått Boeing betalingen før kronen blir for sterk
Oi, allerede i + på Norwegian traden. Hadde trodd jeg måtte vente til markedet hadde fått tatt til seg ny info fra i dag. Jaja fint det kursmålet mitt er som nevnt over 18-20kr området.
I en “ikke Korona” hverdag hadde oljeprisen i dag løfta Nas kursen betydelig.
Tror Norwegian har rimelig bra kontroll og på bakgrunn av det ble det erverva en god del Nas aksjer i dag. Happy hunting.
Doblet på kr 11,76 i snitt, så får vi se hvor lurt det var
Kommer Max-flyene noen gang tilbake i luften?
“I rapporten fra samferdselskomiteen blir Boeing kritisert for tekniske feil i flyets design, manglende åpenhet overfor både myndighetene, flygerne og kundene og forsøk på å tilsløre informasjon om flyet.”
Er det en fordel at de allerede har en ekstrem ulempe?
Ender nok med forsøk på kapitalinnhenting, hvem er gal nok til å bestille billetter hos NAS flere måneder frem i tid?