Nåja. De har masse flights fra London. Regner nok med at det blir trangt i døra for folk som må til USA neste 30 dagene.
Begynner vell å bli særs billig å plukke denne nå? Er vell litt urealistisk at de går konkurs, myndighetene trår vell til etterhvert.
Hjelper ikke, når folk ikke vil slippe inn. Stort sett kun amrikanske statsborgere ot UK som slipper inn.
Hvordan tenker du deg at myndighetene skal trå til? Og hvorfor skal de gjøre det på en måte som redder deg som aksjonær? Når de reddet Kredittkassen i 1991, så tok de over banken og alle aksjonærene tapte alt. Men staten så solgte banken ut igjen når de hadde reddet den.
Du er nødt til å skille mellom selskapet og aksjeverdiene på bordet no
Som jeg nevnte er dette den største risikoen for NAS nå, og nå har det skjedd. Blir vanskelig å overleve nå for selskapet. Om USA hadde droppet reiseforbud ville jeg vært bull til Norwegian herfra, men nå trekker jeg meg ut.
Ærlig sak. Jævlig triste greier…
4 ting som forventes innen kort tid som kan gi positive effekter for NAS:
-Melding fra NAS om status - Skulle bli kommentert i løpet av dagen.
-Tiltak fra Regjeringen for å redde flyselskapene innen i morgen.
-USA kommer til å sette igang flere tiltak for å booste/roe markedene.
-Lavere oljepris.
Negative forventede hendelser:
-Flere flyresier stoppes.
-Flere permitteringer.
-Høyere dødsrate for COVID når sykehusene ikke har nok respiratorer lenger i hele Europa.
Ender kanskje opp med at NAS og SAS blir kjøpt opp av den norske stat også. Er ikke akkurat mye de skal gi nå.
NAS: HSBC NEDGRADERER TIL REDUSER, KUTTER KURSMÅL TIL 0,5 FRA 30.
Hvorfor skal den Norske stat kjøpe opp SAS? Det er vel den svenske og danske stat som er største eier her, den Norske solgte seg ut i 2018
Hvor står dette? eller tull?
kom i infront:
NORWEGIAN: HSBC SÄNKER RIKTKURS TILL 0:50 NOK (30)
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) HSBC sänker rekommendationen för Norwegian till minska från tidigare köp. Riktkursen kapas till 0:50 norska kronor (30).
Det framgår av en analys.
Banken räknar med att Norwegian kommer att på kassaflödesproblem framöver och att leverantörer kommer att inta en försiktig hållning gentemot bolaget.
“Sannolikheten att flygbolag kommer att kunna ta in betydande summor nytt aktiekapital i den nuvarande miljön ser inte hög ut”, skriver HSBC i analysen.
Norwegian handlades på torsdagen efter lunchtid till 7:70 norska kronor, ner närmare 20 procent för dagen.
Tuller ikke med sånt
Hehe ja, der var den ja ^^ Ja, nei, den der er vanskelig å si seg enig i. Selvfølgelig gitt emisjon nå gruses kursen enda mer, men de har i mine øyne ventet for lenge med å kjøre emisjon. Får stole på at Erna fikser dette. Hvis ikke kan jeg se scenarioet deres som en mulighet.
Norwegian to suspend more than 4000 flights and implement layoffs
Hva tror dere kan komme av hjelp fra myndigheter til Norwegian eller flybransjen imorgen? Og er det noen mulighet for at dette vil bidra til et kurshopp da?
Er det egentlig noe som kan berge NAS nå? Om det skulle gå hele våren og sommeren uten noe særlig trafikk?
Jeg tipper at Norwegian vil tape ca 20 -30 mill. kroner per dag slik de nå legger opp til med kanselleringer og permitteringer. Over 3 måneder vil det utgjøre mellom 1,8 til 2,7 milliarder kroner. Hvis de hadde fått kompensasjonen fra Boeing så ville det berget dem til sommeren, men en emisjon må helt sikkert komme i tillegg.
Sjansene er vel større for en mulig oppkjøper nå?
Det beste for NAS er vel om viruset sprer seg relativt rakskt, slik at man ikke har noe argument for å holde turister tilbake mellom x land, samt at såpass mange har immunitet at de ikke lenger frykter viruset. Det spørs om dette står litt i kontrast til hva sykehusene har kapasitet til, slik at nye mer drastiske tiltak hele tiden vil bli satt iverk; og tiden drøyer. Dersom et ubegrenset antall mennesker går personlig konkurs, må de på et eller annet tidspunkt også vurdere det i den store kabalen.