Ja enig i at det er lav sjanse, ser bare på det som en av mulighetene for neste uke.
Det er vel hovedsakelig de norske samfunnsfunksjonene vi er opptatt av og de ansatte.
Ja enig i at det er lav sjanse, ser bare på det som en av mulighetene for neste uke.
Det er vel hovedsakelig de norske samfunnsfunksjonene vi er opptatt av og de ansatte.
Norwegian utfører jo ingen av disse funksjonene. ER jo kun Widerøe som flyr sånne ruter.
Alle rutene til NAS i Norge har jo godt kommersielt grunnlag og opereres av flere aktører.
Solgte longposisjonen etter en dag med trading. Enig med deg i at det ser stygt ut. Jeg tror ikke Norwegian kommer til å gå konkurs, og jeg tror mye av kursnedgangen kom av at man trodde det var stor sjanse for det. Derfor er jeg ikke spesielt redd for å handle aksjen, men pga risiko for emisjon er jeg skeptisk til å sitte igjennom en helg rett etter et call med CEO. Jeg tror emisjonsfaren er større nå. Rett og slett fordi markedet nå er informert om situasjonen. Det ble også nevnt at alle løsninger er under evaluering, så de sier med andre ord at emisjon er noe de vurderer.
Ser helt ekstremt stygt ut for nåværende aksjonærverdier. Man bør forvente at de går til null. Er ikke staten sin jobb å redde verdiene til folk som med åpne øyne går inn i et ekstremt giret selskap.
Ser rimelig mørkt ut for selskapet i sin nåværende form og.
Det er så lenge til vi kommer tilbake til en normal reisevirksomhet
Norwegian sine aksjonærer kommer til å tape ALT
Er ikke så mye igjen å tape
Fremdeles muligheter for å tape 100%
Om det hadde vært så klart hadde vi vel alle sittet med 3x bear eller sterkere derivater?
Nå er det usikkerhet rundt hva regjeringen og Norwegian vil foreta seg som styrer. Om tiltakene i neste runde fokuserer spesifikt på Norwegian med god tilgang på likviditet kan emisjon avblåses inntil videre og kursen gå opp.
Om Gardermoen stenges blir det nok brutalt ja, med mindre en redningspakke går over alle forventninger.
Hvor kan man handle beas NAS x3? Jeg er interessert.
Edit: Hvis du tror NAS skal til 0,5-1kr så er det jo omtrent det samme om man går short nå eller på 100kr…
Nordea har bearX2 derivater for NAS, tror de også har x3. Anbefaler ingen å gå bear i NAS nå. Man er for sent ute i mine øyne, men alle får gjøre det de tror er riktig.
Forsåvidt, har du vurdert en put-opsjon i stedet? “Mer avkastning”(Spørs hvordan ratene er nå. Mulig det er dårlige betingelser for dette) og helt begrenset tap om man tar feil.
Old news nå Kom mens børsen var åpen i livestreamen fra hjemme hos Schram.
Bear produkter er noe herk, rett og slett fordi market maker stikker fra markedet sånn at du tjener langt mindre enn det du burde ved store fall.
Jeg satt short NAS store deler av dagen, det er egentlig mer å anbefale enn X produkter.
Jeg sitter ikke bear3x fordi den faktisk klarte å gå opp 25% før den datt ned igjen
Det blir tragisk hvis Norwegians går konkurs. SAS blir enerådende i Norge og flybillettene blir skyhøye. Har opplevd å betale 7000 kr. tur/retur Fornebu Tromsø og det kostet en halv månedslønn. Er villig til å vipse 100 kr. til Norwegians og hvis mange nok gjør det, da overlever de. Start redd Norwegians på Facebook.
Norwegian har ekspandert og kjøpt seg opp for raskt. De har ikke hatt sunn, god drift på bunnen. I kriser som dette så forsvinner noen selskaper, nye kommer til. Hvis Norwegian går med i smellen så er det tragisk, spesielt for de ansatte som har all mulig medfølelse, men det kan jo være at prisen på en flyreise bør være litt høyere om det skal svare seg å drive?
Som prinsipp synes jeg ikke vi skal ha ulike bedrifter som trenger jevnlig bistand for å eksistere.
Krysser fingrene for at Norwegian klarer seg.
Staten kommer nok til å gi de et lån som må tilbakebetales gjennom en stor emisjon og saftig utvanning. Staten redder alle store selskap, de kan ikke la et stort transportnettverk som nas forsvinne. Det ville også gitt store tapte skatteinntekter fremover. Alt er tapt for aksjonærene, men nas forblir!
Hvis staten redder Nas blir det på bekostning av aksjonærene. Jeg blir svært overrasket hvis det finnes en avslutning der Nas på 8kr er et bra bett
Utan at eg har fulgt NAS i det heiletatt i 2020, så var dette tanken som slo meg då eg las ei oversikt for litt tilbake.