Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Det har jeg ikke sagt. Jeg skrev at jeg utelukker ikke at myndighetene kommer og redder nas som selskap og opprettholder arbeidsplassene blant annet.

Om det skjer eller ikke vil tiden vise

Hvor mange norske arbeidstakere har NAS da? Jeg ville heller tro det er fornuftig at andre selskap kjøper restene, utvider ruter i Norge og ansetter de permiterte. Det er jo naturlig?

1 Like

Etter å ha måtte sette nesten alle flyene sine på bakken, må Norwegian til sammen permittere mer enn 7.300 ansatte, eller 90 prosent av arbeidsstyrken.

Vet ikke hvor mange av de som er norske arbeidstakere

Har «aldri» møtt noen ansatte på NAS fly som snakker norsk så derfor jeg spør…

1 Like

https://www.parat.com/norwegian/om-oss-1851/om-nk

vært så full at du har gått på feil fly du da :wink:

Mange som snakker norsk på flyene, iallefall innenlands, vet ikke med utenlands…

4000 fordelt på Norge og Danmark. Så da kan man anta 2000 kanskje ?

tipper du er inne på noe der ja :wink:
så har man piloter og tjenester rundt

Ja, helt korrekt

Alt rundt er outsourcet

ja men det er jo ikke poenget… skal man regne ut skatte kr inn må de inn i regnestykke, selv om i er ansatt i sas eller widerøe,

Det jeg prøver å si da, er at norwegian i seg selv har skapt mass kr inn til fellessakpen, begynner du å regne med alle som har blirr påvirket rundt er summene enorme.
hoteller, reisebyrå,taxi osv osv… jeg vet at det er så å si umulig å regne på, men selskapet påvirker inntekt til så mange mange andre … ( selv om de ikke er uerstatlige, det er ingen)

Erna Solberg !

NORWEGIAN AIR SHUTTLE ASA NWC.OL SAYS IT NEEDS SIMILAR HELP FROM NORWAY AS OFFERED BY SWEDEN AND DENMARK TO SAS TO SECURE NORWEGIAN JOBS - Reuters News

Så de ber om 1,5-3MRD.

Får se hva Erna svarer.

2 Likes

hahaha good luck
det blir spennende å se hvordan man regner…
som jeg sa, ingen er uerstattlige

Med tanke på alle milliardene som går ut til krisetiltak i de forskjellige landene så er 1.5-3 MRD i det store bilde bare småpenger, spent på hva Erna & co gjør

2 Likes

Tipper Stordalen er interessert men han venter vel til det går konk. Staten går vel ikke inn her! :thinking:

3 Likes

De amerikanske flyselskapene ber om 50 milliarder dollar i garantier og jeg tviler ikke et sekund på at den amerikanske regjeringen vil gi dem det de trenger. Trump nevnte til og med direkte tilskudd i sin tale i går. Da er det utrolig å lese alle de smålige kommentarene som dukker opp her i Norge der mange nærmest håper på at Norwegian går konkurs.

2 Likes

Erne vil gi med glede!

Miserable små mennesker!