Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

I politikk er det mye symbolsk
Norwegian er symbolsk for mange velgere så derfor ønsker de også å hjelpe litt ekstra.
Så tipper på en liten hjelpepakke (lån)
60/40 i favør.
P. S har ikke aksjer

sverige,danmark og italia har hjulpet fly bransjen, så det vil vel være flaut for as norge om de ikke gjør det samme… bare en tanke

Sverige og Danmark har vel eierskap i SAS og det samme gjelder den italienske staten og Alitalia.

Mulig at NAS får noe hjelp i form av kriselån, men det vil vanne ut dagens aksjonærer.

Norge har hjulpet flybransjen med flere tiltak nå, men Norwegian trenger spesielt hjelp fordi de har tatt høy risiko tidligere. Om de skal få mer hjelp enn andre fordi Kjos tok mye risiko er jeg usikker på. Det skaper ikke en god presedens i mine øyne, men samtidig vil jeg beholde Norwegian som selskap.

Hvor mange av Norwegians ansatte er norske skattebetalere? De har jo outsourcet veldig mye. Stort sett alt av flighter utenfor Norge bemannes vel av utlendinger?

Jeg føler mange her er veldig åpne for at Norge tar en midlertidig rolle i norwegian, men det må komme enten som generelle tiltak til hele flybransjen, eller etter en fullstendig utvanning av aksjonærene.

Ikke meningen å være dick mot longs, men her har veddemålet med høy giring desverre gått i dass, og det må man faktisk ta konsekvensen av.

5 Likes

jupp helt enig, de har satt seg selv i ei lei knipe. samtidig er de hindret i å utføre arbeid pga as norges tilltak på krisen, så at det får hjelp regner jeg med.
personlig bryr det meg lite om de overlever eller går konk… de penga jeg har i selskapet hadd plitt blåst på øl og drinker alikevell , og ble egentlig kun investert i frustrasjon over at jeg innså at ferien går i dass… de skal få stå til ferien skulle vært, ellr til oppgjøret neste år. could not care less :wink:

kan legge til at jeg har flyskrekk så høyere bilettpriser pga konkurs påvirker meg heller ikke

Faktisk helt enig, synd for de med long, men de har tatt et valg, staten kan ikke berge de ut.

At staten kan kjøpe obligjasjon gjeld på tilbud er noe annet, og sådan ta over.

Stort sett alle flyginger inn og ut av Norge bemannes av norske arbeidstakere.

Åja, jeg tenker ikke så mye utifra meg selv egentlig. Bare fint med konkurranse i flymarkedet i Norge for å øke kvalitet og senke priser, skape innovasjon og øke punktligheten. SAS alene blir ikke bra, med mindre vi i beste fall får standarden de benytter i andre markeder.

1 Like

å kjøpe aksjer i markedet eller allerede eksisterende gjeld hjelper jo ikke NAS.

Staten må delta i emmisjonen eller komme med nytt obl. lån.

Begge deler er kjipt for dagens gjeldseiere og aksjonærer.

1 Like

ja, det var igrunn hovedpoenget mitt, og grunn til eg ikke tørte kjøpe på 7.

Børsen.no: Norwegian innkalt til hastemøte på Statsministerens kontor

Norwegian og Parat er innkalt til hastemøte på Statsministerens kontor onsdag ettermiddag, ifølge Dagbladets Børsen.no

Bør vel stoppe handelen til mer info kommer?
Dette kommer til å bli volatilt.
Blir spennende å følge med fra utsiden. :slight_smile:

1 Like
2 Likes

Hastemøte på statsministerens kontor for NAS nå
Edit: enig med srtikkeforfatteren over her.

Måtte bare kjøpe noen få aksjer for spenningens skyld gitt

1 Like

Hva er folks forventninger til hastemøtet?

• Utvanning av aksjonærene via aksjekjøp
  • Utvanning av aksjonærene via obligasjonslån
  • Kredittilgang uten utvanning
  • Ingen hjelp
  • Hele selskapet blir kjøpt opp av Norge
  • Både dagens aksjonærer og obl eiere må blø

0 stemmegivere

Du trenger flere alternativ, jeg tror både dagens aksjonærer og obl eiere må blø.

1 Like

Good enough? :stuck_out_tongue: