Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

du for spenningen og jeg i frustrasjon, dette er gode grunner til å investere haha jaja vi påstår værtfall ikke at vi har gjordt grunnarbeidet hehe

Handelen burde vært stoppet i NAS.

det gjelder vel i flere selskaper… de fleste har fått krisepakker tredd ned over hue og nå kommer det vel en i NAS… spør du meg burde hele børsen satt på pause frem til krisen var over… folk tenker ikke og kjøper\selger i panikk… det gjelder over hele fjøla

Det er ingen annen enkelt selskaper som har fått støtte av Staten enda, NAS ser ut til å bli det første.

de gir vel til fly industrien… ikke til nas i den forstand… men nå er det bare 2 selskaper om beinet da, istenden for flere hundre… så … ja

Slik jeg tolker media så har parat invitert seg selv til SMK og NAS har fått være med. Så tviler på noe særlig nytt.

Parat kommer til å kjempe for arbeidsplasser og de ansatte, nas kommer til å kjempe for å overleve, samt at de største aksjonærene kommer ikke til å gi seg uten kamp, de har jo invester flere titalls millioner i selskapet

Redder de nas, er det direkte til ett selskap og ikke industrien. Dette synes jeg blir feil, da må de redde andre firmaer direkte også.

kan betrygge deg med at både nas og widerøe er på det møte :wink:

LUFTFART: STORTINGET JOBBER MED FLYPAKKE - SKAL LANDES FØR TORSDAG -DN

Oslo (TDN Direkt): Stortinget jobber med en flypakke som skal landes før torsdag, skriver Dagens Næringsliv (DN) onsdag.

Etter det DN erfarer er det ikke aktuelt med et oppkjøp av Norwegian fra opposisjonens side. De jobber med overordnede grep for å styrke kapitalen for hele luftfarten.

Etter det DN er kjent med er det ikke støtte blant disse partiene til å kjøpe opp Norwegian, eller redde ut ett enkelt selskap. Det er heller en tanke om at Stortinget kan komme med overordnede grep som styrker kapitalen for hele luftfarten, i hovedsak SAS, Widerøe og Norwegian.

Én kilde mener at om det skulle være aktuelt med oppkjøp i enkeltselskaper, så måtte det forslaget eventuelt komme fra regjeringshold siden det er børssensitivt og teknisk komplisert.

Hører på Tv2 at det ikke er SMK som skal være med i møtet.
Det er Parat som har ønsket seg dette. Ska visstnok være et videomøte med samferdselsministeren (informasjonsmøte) nå kl 13.

1 Like

Så i teorien ville Norwegian klart seg om Boeing betalte ut erstatning på 3-5mrd? :slight_smile:

1 Like
1 Like

Norwegian skryter av at de frakter turister til Norge, turister som legger igjen penger.
Dette vil jo ethvert flyselskap gjøre.
Det er like lite relevant å spørre om_:
Har Norwegian bidratt til spredning av Coronavirus i Norge?

Men likevel, Norwegian har et bra rutenett og er bra å ha for konkurransen på pris.
Så jeg synes staten bør redde selskapet, men ikke aksjonærene,
DNB modellen fra 92 bør være retningsgivende.
Gi aksjonærene 1 krone pr aksje og overta forpliktelsene og la nåværende ledelse fortsette.

1 Like

“Å tro på oppkjøp er bare tull”, vi får se da :slight_smile:

Første gang jeg har opplevd.

image

5 Likes

Hehe, den har jeg sett mye av i det siste :stuck_out_tongue: Men ikke i Norwegian da.