Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

(T)he airline business has been extraordinary. It has eaten up capital over the past century like almost no other business because people seem to keep coming back to it and putting fresh money in. You’ve got huge fixed costs, you’ve got strong labor unions and you’ve got commodity pricing. That is not a great recipe for success. I have an 800 (free call) number now that I call if I get the urge to buy an airline stock. I call at two in the morning and I say: ‘My name is Warren and I’m an aeroholic.’ And then they talk me down.

-Warren Buffet, 2002

4 Likes

En fersk aksjonærliste for NAS er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Traffic Figures March 2020

1 Like

Financial calendar

Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) - Notice of extraordinary general meeting

…Da var siste håp for småinvestorene om mangedobbling av pengene sine ute.

:coffin:

1 Like

Akuratt her føler jeg advarslene har vært så mange og tydelige at de som enda sitter å håper fortjener smellen.

3 Likes

Helt enig, men mange ser det fortsatt ikke…

ja,har sittet og ignorert nok at både advarsler og diverse røde lamper på mine egne investeringer i tiden til idag at jeg har ikke telling lengre,så jeg vet hvor oppslukt en kan bli… :sweat_smile:

Kan rett og slett sammenligne dette med spillegalskap,-der var jeg hånd i hånd med Norsk tipping i en periode…men klarte å snu før det ble framsidestoff i VG :laughing:

Jeg heier på norwegian og var bull i turnoveren deres lenge, men med en gang jeg så hvor ille denne pandemien ble har jeg bare prøvd å spre informasjon om hva restrukturering og konvertering innebærer.

Håper de klarer å redde selskapet! Men det er det eneste rimelige at alle nåværende aksjonærverdier nulles. Man investerte i et supergiret selskap, og det er et veddemål på at det ikke skal komme situasjoner der kontantstrømmer ryker.

3 Likes

Jeg er bull på NAS som selskap, og kommer til å fly dem mer fremover.

Men jeg har ikke troen på NAS aksjen

4 Likes

Jeg har ikke aksjer, men håper det kommer en rep-emi for nåværende aksjonærer.
For de trenger vel ikke nulle hvis rabatten blir god nok.

Er 168mill aksjer nå ca?

det kan komme 100mrd nye aksjer.

En rep emi hjelper ingenting :wink:

Hvordan blir prosessen nå? GF godkjenner emisjon/konvertering? Og det er obligasjonseierens som bestemmer hvor mange aksjer de skal ha?

Selskapet håper nå å slippe sine gjeldsforpliktelser mot at kreditorer, som ikke bare inkluderer banker og obligasjonseiere, men som også inkluderer leasingselskaper, skal ta imot den utbombede aksjon som erstatning for deres tilgodehavende.

Det vil trolig medføre en total utvanning av dagens aksjonærer.

Total utvanning

Dersom Norwegian oppnår det selskapet ønsker, antyder et regnestykke utført av KWC at dagens aksjonærer kan ende opp med en samlet eierandel på under 0,04 prosent.

Dagens obligasjonseiere kan sitte igjen med 12,76 prosent etter full konvertering, og dagens leasingselskaper vil bli den store majoritetseieren med 87,21 prosent av selskapet.

1 Like

Skal tro hvor mye aksjer folketrygdfondet har lånt ut i NAS?