Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Norwegian Air Shuttle ASA announces the terms of the public equity offering, pre-commitments in excess of NOK 100 million in subscriptions received

Hvor lenge varer egentlig hundre millioner?

Spørs hvem som bruker dem :sweat_smile:

1 Like
  1. mars:

Gøy når spådommen inntreffer :stuck_out_tongue:

3 Likes

Var det før eller etter artikkelen du spådde?:thinking:

1 Like

Jeg sendte melding til Sissener, så kom den artikkelen… Nei, du catcha meg! :joy:

1 Like

Men hva er bakgrunnen for at folk sitter og kaster obligasjonene ut vinduet til langt under pålydende? Kastet kortene i caset?

Risiko for konkurs :slight_smile:

1 Like

Har ikke sjekket om de har fått dårligere rating, men er garantert fond som har kasta dem ut.

1 Like

Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) - Approved prospectus and commencement of application period in the public offering

Hei folkens - håper dere ikke får dette spørsmålet opp i halsen, men jeg er temmelig grønn, derav ‘naiviteten’:

Det snakkes om at Norwegian har satt en emisjonkurs på 1 kr - men når blir denne prisen tilgjengelig for å handles av oss småsparere? :slight_smile:

1 Like

Når aktierne bliver tilgængelige i markedet, så er det ganske sandsynligt, at markedet vil sælge disse indtil handelskursen (i den daglige handel) rammer emissionsniveauet. Hermed med, at hvis du deltager i en emission og køber 1 mio aktier til kurs 1,00 NOK, så kan du sælge med gevinst i markedet, så længe handenskursen rammer 1,00 NOK.

Det er derfor at al logik tilsiger, at emissioner næsten altid medfører, at kursen rammer emissionsniveauet og lægger loft over i en længere periode, afhængig af omsætning og selskabets fundamentale situation.

2 Likes

Norwegian har en egen infoside nå. Gå inn her hvis du vil se på det:
https://www.norwegian.no/om-oss/selskapet/investor-relations/det-viktige-valget/

Selve prospektet:

2 Likes

Noen på forumet som har noen tanker om å tegne seg i emisjonen? Tenker i utgangspunktet på mulighetene for kortsiktig gevinst.

Antar at den vil blir overtegnet slik at det kan være greit å tegne seg for 10-100x det beløpet man egentlig ønsker.

Skal trykkes så innmari mye aksjer at jeg tror det er nok til alle. Spørsmålet jeg har stilt meg er om det er nok penger eller om de må hente inn mer penger senere iår.

Mange aksjer, men ikke et så ekstremt høyt beløp i kroner…

Jeg tror de må hente mer penger senere i år, men tenker på en deltakelse i emisjon for kortsiktig gevinst. Altså salg ved første dag aksjene kan handles.

Finnes vel bedre muligheter der ute…