Det er riktig forstått at de første aksjene som har pris 1kr og kan handles er emisjonsaksjene som vil ha første handelsdag 20. mai?
Edit: Pris* Takk @zappa66
Det er riktig forstått at de første aksjene som har pris 1kr og kan handles er emisjonsaksjene som vil ha første handelsdag 20. mai?
Edit: Pris* Takk @zappa66
De har vel ikke pålydende på 1 kr, men blir solgt til deg eller andre for 1 kr.
Konverteringsaksjene vil komme på et senere tidspunkt, men bondholderene kan ta opptil 25 % av emisjonsaksjene
Hva skjer i forhold til fondene nå, og hvor mye de vekter seg i Norwegian? Vil ikke Norwegian få en penny-stock status så snart handelen går under 1kr, som vil trigge massivt salg av større fond?
Hvilke fond?
Med unntak av Folketrygden er vel alle long gone
Hvem kjøper seg inn nå? merkelig …
Ja, hva skjer her? Hvis jeg har forstått det riktig blir de første emisjonsaksjene tilgjengelige 20mai, og kursen er over 5…?!
Ola Dunk og Kari Nordmann som skal handle “billige” aksjer.
Prøvde meg på en short 5,38 via capital.com så får vi se om den faller snart i påvente av emi aksjene som er på veg
blir du å endre navn til STRONG SELL?
hei.noen som har noen formening, om hva kursen blir når d meste er tilbake i normalen?
Det er svært vanskelig å si noe om, det kommer an på hvor mange flere emisjoner det kommer neste året. Det man vet er at det kommer godt over 3 milliarder nye aksjer, noen av de har en kurs på 38øre så man kan vel tenke seg selv hva som vil skje her etterhvert.
Det er vel en stund til disse konverteringsaksjene kan selges, men allerede neste uke tenker jeg det blir et stort press på kursen. I dag er det 163 mill aksjer i NAS, og neste uke blir emisjonsaksjene tilgjengelige. Det er vel 400mill aksjer? Som er kjøpt for 1kr…
Har ventet på dette, dette kan bety at mye letter for flyselskapene. Kan man reise til f.eks Østrike (tilfeldig eksempel) så vil veldig mange velge å gjøre det av mangel på alternativer. Så da kan NAS sette opp mange fly på denne enkle ruta. Håper de setter opp forskjellige kategorier basert på smittenivå slik at de som har litt mer smitte også kan reie seg imellom. Alt dette krever mer testing vil jeg tro.
Hadde vi ikke hatt BergenBio å satse alt på nå ville jeg gått så mye short som mulig i Norwegian. Nesten garantert 50-80% fortjeneste på 1 uke finner man sjeldent.
Det er ikke mulig å gå short…
Mange småsparere som kommer til å lure på hva som traff dem neste uke.
Det går an hos Capital
Har noen faktisk sjekket at den CDF-en er valid dersom (når) kursen raser 70%? Hvordan hedger Capital seg…?
De kan ikke hedge, og ingen har lest vilkårene til cdfen