Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

KWzbL5U

1 Like

Hvor lenge er det før man kan selge aksjene man kjøper gjennom emisjon? Er det ikke etter 20. mai de er frigjort for handel? Eller er det noen limit på dem spesifikt pga anskaffelse gjennom emisjonen?

Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) – Status of bookbuilding and applications by primary insiders

Aksjen handles til 5,43 og jeg lurer fortsatt på om jeg skal tegne meg i emisjonen til 1 krone. :thinking:
Noe må være galt med meg eller markedet :laughing:

1 Like

Det er jo en komplett no-brainer. Penger på gata.

Mye frem og tilbake for meg, men har tegnet meg.

1 Like

When in trouble, double.
Jeg sender inn tegning i morgen jeg. Men ja blir spennende å se hva som skjer 20 mai. Muligens veldig lett tjente penger :grin:

kan man selge dem allerede 20 mai?

Tegningsperioden er jo t.o.m. i morgen. Noen som fikk med seg når man får bekreftelse på om man får tildelt og evt. antallet? Legger jo potensielt beslag på litt kapital…

tror man får svar 15/5

1 Like
  • Bestillingsperiode: 6. mai 2020 kl 09:00 til 14. mai 2020 kl 16:30
  • Informasjon om tildeling av aksjer: den eller rundt 15. mai 2020
  • Betalingsdato: den eller rundt 19. mai 2020
  • Leveringsdato: den eller rundt 20. mai 2020
  • Første handelsdag på Oslo Børs: den eller rundt 20. mai 2020
3 Likes

kan man da selge aksjene man kjøpte til 1kr 20 mai?

Man kan selge de med engang man får de på konto :slight_smile:

:+1: så bra.blir aksjene sattin på nornet selv om man bestiller fra dnb?

Det kommer an på hvilken konto du vil de skal havne på :slight_smile: Du får valg om konto når du bestiller :slight_smile:

Er det ikke rimeligt sandsynligt at kursen rammer 1,00 NOK så snart markedet åbner d. 20. maj? Alle der deltager i emissionen kan jo sælge med gevinst indtil 1,00 … så det bliver vel først til mølle, som sædvanlig?

Det er vel lidt af en risiko at tage, når man (næsten) altid kan plukke aktier under emissionskursen, enten på dagen, eller dagene efter.

Hvordan positionerer I jer? som lange eller?

3 Likes

Leasingselskaper vil konvertere minst 8,56 mrd. til aksjer

Blir et vanvittig antall aksjer og mange ut døra 20 mai virker det som :face_with_monocle:

1 Like