Hehe, kødder du eller? Dette blir jo tidenes pennystock.
Blir veldig overrasket om de ikke kjører en 20:1 spleis når alt dette er over
Ja tenker det samme.
På den lyse siden, om nas overlever, den er jo seig som en flyndre, så vil jo sannsynligvis turismen øke betraktelig når vi får litt mer bukt med det illebefinnende i verden. Nesten så eg undres over om den faktisk kan bli mer lukrativ enn diverse bioteks som er i skuddet.
Folkens, hvorfor kjøper egentlig folk aksjer i dette selskapet til 5kr++ nå om dagen? Er det noe jeg misser? Klager ikke altså, hadde vært kjekt å få 5x på emisjonsaksjene, men syns det virker rart…
Kommer garantert en spleis, så ville ikke brydd meg så mye med kursen de neste ukene.
Realitetene går ofte ikke opp for folk før dagen er der. Sett det før.
hva vil spleis si? er ny i dette
Feks 10 aksjer til en verdi av 50kr blir til 1 aksje til en verdi av 50kr
Høres ut som en dårlig deal
Det er feil.
10aksjer med verdi 50 blir da 1 aksje til 500.
Hvis man får tildelt aksjer til 1kr, kan man ikke selge nåværende aksjer i markedet til kr 5, før emisjonsaksjene kommer på konto? Hvorfor vente til 20. mai?
Derfor kursen nå er helt meningsløs/latterlig/ufattelig.
Dumt spørsmål: Dersom man vet at man har fått tildelt, burde det vel også være mulig å short-selge de aksjene man har fått tildelt med avtale om levering senere?
Det er en mulighet om du har et meglerhus som ordner sånt for deg.
Jeg var vel så dum at jeg ba om å få inn de ytterst få aksjene jeg tegnet meg for på min ASK i Danske Bank, så det kan jeg nok glemme da
Mener du spleis eller splitt?
Er vel bare spleis som er aktuelt ved lav kurs vel.
Siden jeg snakker om å slå sammen aksjer så snakker vi spleis, eller reverse split som det heter over dammen.
eller omvendt revers spleis som de sier når de skal imponere damen
Er det egentlig mulig (og lovlig) ? Vet du at dette skjer/vil skje?