Tror ikke man får lånt nå heller, hadde vært høy andel short om man kunne.
Ok, hvorfor tror du det?
Hva tror du da? Det er i alle fall ikke fordi den er riktig priset…
Har ikke peiling! Lockdown på utlån i tilfelle, av en eller annen grunn??..
Hvorfor de ikke kan shorts vet jeg ikke, men grunnet til at den hadde blitt det om det var mulig… Sier seg selv i grunn
Er rundt den15 emisjon aksjene kommer vel så blir spennende å se kursen videre uansett…
Emisjonsaksjene er kommet, det neste som kommer nå er aksjene etter konvertering av gjeld.
Var de jeg mente😊… neste bolk kommer vel i november?
Juni/juli og november…eller husker jeg feil kanskje?
Jeg har ikke helt oversikt over det Mulig noen andre her inne kan orientere om det?
Er fortsatt ca umulig å få å lånt NAS aksjer.
Det er vel åpenbart hvorfor det ikke er aksjer til utlån i NAS ei heller noen shorteinstrumenter tilbydd av marketmaker? Ingen som er nogenlunde oppegående låner ut aksjene sine i NAS nå om dagen. Folk ønsker ikke å tape penger.
Zero kontoene hos Nordnet har jo default utlån. Har alle der reservert seg? Eller er det så stor turn-over at Nordnet ikke tør å låne ut. Burde jo være mulig å få en fin fin rente.
Beklager dette er nok et veldig dumt spørsmål, men har du anledning til å si kort hvorfor en vil tape mer penger (i snitt) på å låne ut aksjer i NAS nå. I forhold til å sitte på dem.
Jeg kunne teoretisk sett forstått det om du må binde opp aksjene i noen måneder ved utlån og selskapet var like ved konkurs at da blir vel risikojustert profitt lav siden du ikke lenger har muligheten til å hoppe av for å redusere risiko for å tape alt om ting går dårligere, men nå er selskapet priset til 13 milliarder så ser ikke at markedet tror noe så dramatisk kan skje på noen måneder, men jeg aner ikke hvordan shorting fungerer og hvilke avtaler som inngås i forbindelse med det gjerne utdyp om du vil
Man taper ikke penger ved å låne ut aksjen ettersom du får jo én aksje tilbake uansett pris du «lånte» den ut for om du skal «sitte» på den. Jeg dog tror at slik det er i dag så er det få, om ikke ingen av de «smarte» pengene som sitter på aksjer de tenker å låne ut i NAS. Jeg ville solgt den på dagen.
Småaksjonærene låner vel sjeldent ut aksjer til noen, jeg vet faktisk ikke hvordan det fasciliteres en gang, dvs. Hvis jeg ville lånt ut en aksje til deg så vet jeg ikke hvordan.
Instrumentene som lages til short (ETF, bear-produkter), lages av market maker for å tjene penger, de skal omsette instrumentet og vil tape på at kursen går ned og slik NAS er priset i dag og i dagens situasjon så ser jeg ikke det heller som attraktivt for market maker da det er realistisk at den skal ned og høy risiko å tilby produktet.
Å låne ut en aksje er et bet på at prisen kommer til å ihvertfall ikke falle under dagens kurs minus rentebeløpet du får inn.
9 av 10 her tar vel for gitt at nas skal falle mye etterhvert som alle aksjene kommer i omløp
268 millioner nye aksjer på mandag. Tryner ikke kursen da, så vet ikke jeg.
Norwegian Air Shuttle ASA: Annual report 2019
Norwegian Air Shuttle ASA: Notice of Annual General Meeting
Norwegian tror de trenger flere milliarder: Flyeksperter og leasingtopp foreslås til styreverv